3 209 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Vem står för vad?
Hej jag. ska nu dränera om källaren själv efter att ha fått en offert på 100.000 kr!!!!!!!!
Dräneringen går ut i gatan där kommunens brunn ligger.
Jag antar att man byter ledningen mellan hus och brunn när man ändå håller på..... Men måste jag stå för asfalteringen oxå?? Vad kostar material till cirka 40 meter grund ( 1.80 djup)??
Dräneringen går ut i gatan där kommunens brunn ligger.
Jag antar att man byter ledningen mellan hus och brunn när man ändå håller på..... Men måste jag stå för asfalteringen oxå?? Vad kostar material till cirka 40 meter grund ( 1.80 djup)??
Jag bytte både inkommande vatten och avlopp när jag ändå höll på (nu blev det lite akut vad gäller avloppet ändå...). Vi blev tillsagda av Sthlm vatten att tunnla oss ut under trottoaren till deras anslutningspunkt för vatten och avlopp. Var en intressant upplevelse. Kan poängtera att du egentligen inte får det för Gatukontoret. Alternativet är dock att låta någon av deras entreprenörer gräva upp gatan åt dig - dyrt.
Vi körde med Isodrän från MDT AB. För skivor för 40m (1-1,5m djupt) hus, slang därtill samt slang att lägga runt garaget plus lite annat la vi väl ~15.000. Vatten och avlopp cirkus 3-4000 med spolbrunnar och rejäl dimension (160mm).
Vi körde med Isodrän från MDT AB. För skivor för 40m (1-1,5m djupt) hus, slang därtill samt slang att lägga runt garaget plus lite annat la vi väl ~15.000. Vatten och avlopp cirkus 3-4000 med spolbrunnar och rejäl dimension (160mm).
Det finns inga regler om vem som står för vad. Du måste helt enkelt begära att få specificerat på vad som ingår och vad som inte ingår om du vill vara säker. Visserligen Kan man alltid fråga om "Fullständig omdränering inklusive fullständigt återställningsarbete" och därefter bråka med hjälp av konsumttjänstlagen. Det brukar dock vara bättre att göra klart så mycket som möjligt på förhand istället för at bråka i efterhand.
Andra frågor du bör fråga då du ändå är igång är om de avser att använda geoduk, om du har källare om platon och eller isolering ingår osv
Andra frågor du bör fråga då du ändå är igång är om de avser att använda geoduk, om du har källare om platon och eller isolering ingår osv
Klicka här för att svara