892 läst ·
2 svar
892 läst
2 svar
Vem står för återställning av altanan?
Jag köpte en bostadsrätt, nedre plan på en radhus. Lägenheten har en altan på baksidan. Husets stuprör går ner under altanen. Jag har blivit aviserad av föreningen, att om "eventuell" behöver riva upp plankorna, om det blir stopp i röret,
skulle jag ge tillgång att riva upp altanen för detta eventuella händelse.
Jag skullle ställa up förstås, men nu upstått en disskussion : föreningen tänker inte återställa altanen, pga de påstår, att altanen inte byggdes av föreningen. Jag fick aldrig något kännedom, vid köpet för 8 år sedan, fast föreningen noga kontrollerat mig, min ekonomi, och intygat att lägenheten har besiktigats.
Jag tycker, att föreningen skall återställa om öht behöver riva upp.
Kan ni ha några åsikter? Jag tackar på förhand.
skulle jag ge tillgång att riva upp altanen för detta eventuella händelse.
Jag skullle ställa up förstås, men nu upstått en disskussion : föreningen tänker inte återställa altanen, pga de påstår, att altanen inte byggdes av föreningen. Jag fick aldrig något kännedom, vid köpet för 8 år sedan, fast föreningen noga kontrollerat mig, min ekonomi, och intygat att lägenheten har besiktigats.
Jag tycker, att föreningen skall återställa om öht behöver riva upp.
Kan ni ha några åsikter? Jag tackar på förhand.
Instämmer i inlägget ovan. Det faller inom din undersökningsplikt att kontrollera altanen, vem som byggt och så vidare. Ställ frågor till säljaren och föreningen om det inte är tydligt. Föreningen har inte ansvar för detaljerad redovisning.
Redigerat:
Klicka här för att svara