S
Hej!
Kan nån snäll människa hjälpa mig innan jag blir heltokig.
Sökt förgäves på nätet efter reservdelar, packningar, till hjulgrävaren Mitsubishi Modell WS300A som har grävarmen H4. Rotatorn till armen sprutar olja i toppen. Ganska enkel match att byta tror jag bara man får en sprängskiss samt packningar.
Men vem säljer dem?
Har lagt ner massor med tid men inte lyckats hitta någon. Cat och Pon var "dead end". Fina sajten Maskinisten har inte gett något heller.
Så nu frågar jag här på bygga hus.
Tacksam för alla svar.

Om du tar isär och tar med packningarna/tätningarna till en Momentum butik så finns det ganska stor chans att dom kan hjälpa dig.

Dom kan även tillverka egna tätningar i vissa material.

Edit: Är det en hydraulmotor till svängen du syftar på som läcker i en gavel?

Har du en bild på själva problemet så kan man ju hjälpa till lite bättre kanske.

Redigerat:
S
Tack skalman1, hi...hi...har vi samma, nästan, nick?

Jo det är till svängen sas. Skall ta en bild att lägga upp här.
Har försökt få kontakt med Momentum, inte lyckats än. Har de inte bara webbutiker?

Törs inte plocka isär förrän jag sett en sprängskiss el fått annan info. Jag är mest finmekaniker, det här är grova grejor. Måste nog släppa trycket i systemet på någe vis först dessutom. men det får bli nästa fråga.

Ha, ja där ser man. :)

Tools/ Momentum har vanliga butiker, jag är in på den i Karlstad en gång i veckan typ och hämtar lager eller tätningar.

Att du behöver släppa något tryck i systemet känns tveksamt, som mest har du kanske en accumulatorklocka, men du har ju inget tryck ut till en sådan motor om du inte försöker svänga.

På en maskin med vanlig gammal oldschool hydraulik utan servoass så kan man rycka lite i alla reglage efter man slagit igen den så släpper man trycket i klockan.

Redigerat:
Testa samma fråga på maskinforumet maskinisten.net så ska du se att du får hjälp med detta och kommande problem med maskinen. Lycka till

S
Jo, jag har redan varit på maskinisten.net och frågat. Än så länge inget svar alls.
Till helgen kommer kanske en "gubbe" som jobbar på CAT så han kan kanske ge tips.
Annars lägger jag upp lite bilder här senare. Samma på maskinisten.net.
En sprängskiss skulle inte vara fel.
Någon?

Tjena !
Hör med Conny på CNL i Karlstad.Han har vid gamla Philipsson på lamberget.Han säljer delar till entreprenadmaskiner.Suverän support dessutom.Ring honom på 054-182000. / mats

S
Tack Mats för tipset. Avvaktar "gubben" som kommer till helgen. Han har sommarstuga i närheten.
Nu har jag 2 chanser då:)
Tack igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.