1 543 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Vem bor i din fläkkåpa?
Jag funderar på hur ni håller era fläktkåpor rena?
Jag har en rostfri kåpa (Rondo tror jag den heter) från Thermex som är synnerligen knepig att hålla hygienisk. Jag har nog fortfarande inte kommit på hur jag ska göra egentligen. Filtren tvättas i diskmakin regelbundet men det blir ändå anseliga mängder fett som samlas i kåpan, speciellt kring lamporna.
Om det inte vore för den lilla elektroniska panelen med tryckknappar skulle jag montera ner kåpan och gå på med högtryck och grovrent.
Finns det någon smidigare metod som fungerar?
Om du inte redan vet hur det ser ut i din kåpa, låt bli att titta så slipper du må dåligt....
Jag har en rostfri kåpa (Rondo tror jag den heter) från Thermex som är synnerligen knepig att hålla hygienisk. Jag har nog fortfarande inte kommit på hur jag ska göra egentligen. Filtren tvättas i diskmakin regelbundet men det blir ändå anseliga mängder fett som samlas i kåpan, speciellt kring lamporna.
Om det inte vore för den lilla elektroniska panelen med tryckknappar skulle jag montera ner kåpan och gå på med högtryck och grovrent.
Finns det någon smidigare metod som fungerar?
Om du inte redan vet hur det ser ut i din kåpa, låt bli att titta så slipper du må dåligt....
Nu kanske detta låter lite väl mycket TV-shop men jag blev grymt posistiv överraskad när jag rev ut det gamla köket i somras. Vissa av överskåpen skulle sparas temporärt för att användas i det temporära köket och de var ju såklart riktigt äckliga på ovansidan. Provade med Yes och Svinto och det funkade inte alls.
Provade då med Cillit Bang (stavning) i nån lila flaska, och Jesus vad bra det funkade. Alltså lika bra som på reklamen på TV fast på riktigt. Löser fett riktigt bra.
//Peter
Provade då med Cillit Bang (stavning) i nån lila flaska, och Jesus vad bra det funkade. Alltså lika bra som på reklamen på TV fast på riktigt. Löser fett riktigt bra.
//Peter
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ja jädrar, det är självaste fläktvinkeln det är fel på! Att jag inte tänkte på det förut. Och jag som tillochmed kompenserat för att bjälklaget har lite "häng" där fläkten är monterad så den hänger absolut i lod. Helt fel förstås. Den borde nog ha lutat minst 1,7 grader.Immobil skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden