G gievev skrev:
Hej! Tänkte beställa en bänkskiva i granit av en lokal firma som säljer bänkskivor och gravstenar. De tar hand om allt men vill att jag ska ombesörja att den bärs in från parkeringen. Jag vill att de ska ta hand om allt fram tills att bänkskivan är monterad och klar. Ska jag kontakta folk som kan bära in den? Vad händer då om den skulle gå sönder? Är det vanligt att man gör så?
Jag hade inte accepterat något annat än att firman ansvarar för transport, inbäring och montering. Stenskivor är tunga och lätta att knäcka.

• Gilla
thebear och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Fotografen Fotografen skrev:
Jag hade inte accepterat något annat än att firman ansvarar för transport, inbäring och montering. Stenskivor är tunga och lätta att knäcka.
Dessutom ska det till viss kunskap och teknik att lägga på plats speciellt tyngre skivor med vask eller hällhål så att de inte spricker.

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Dessutom ska det till viss kunskap och teknik att lägga på plats speciellt tyngre skivor med vask eller hällhål så att de inte spricker.
Är inte så jätte svårt att lägga stenskivorna på plats, man kan göra det svårare om man har limmat fast vasken innan, mycket lättare att lägga dit skivorna sen limma fast hon efter!

Paul-Staffanstorp
Det är inte svårt att flyga till månen heller bara man vet hur man ska göra ;)

• Gilla
jeppe42 och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Det är inte svårt att flyga till månen heller bara man vet hur man ska göra ;)
Har Du rätt i, men att bära en skiva på högkant och ställa ner på högkant är inte direkt rymdforskning!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.