14 239 läst ·
106 svar
14k läst
106 svar
Vem är billigast på Husqvarna / stihl etc?
Det är väl lika bra att kompletera med en ryggtank till röjsågen http://www.granngarden.se/medias/sys_master/celum_assets/8815712370718_1205753_2710_jpg.jpg?3
och en förartank
http://www.rantlifestyle.com/wp-content/uploads/2014/02/15621_large.jpg
och en förartank
http://www.rantlifestyle.com/wp-content/uploads/2014/02/15621_large.jpg
Testat polycuten, inte alls nöjd eller så hade jag för höga förväntningar på den, eller använder den fel.
Tyckte trådarna gick sönder direkt, och då var det inga jättegrovar grenar som kunde sticka upp ut gräset ( väggren/ dikestrimning
Tyckte mycket bättre om autohuvet med tråd.
Lekte lite med klingan också
Tyckte trådarna gick sönder direkt, och då var det inga jättegrovar grenar som kunde sticka upp ut gräset ( väggren/ dikestrimning
Tyckte mycket bättre om autohuvet med tråd.
Lekte lite med klingan också
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Väg-ren eller väg-gren?D09 skrev:
Har ni förresten renar i Härryda :eek:
Har också fått lära mig den läxan den hårda vägen, guuud va lycklig man är när man upptäcker vad man kört i =P
Ha ha kände hur det skvätte i hela ansiktet, på kläderna, handskar, maskinen....Sauer200str skrev:
Sen kom lukten och man insåg och förbannade alla hundägare ha ha
Kan väl fan ta upp om det ligger precis bredvid vägen... I eller andra sidan diket bryr jag mig inte om men brevid asfalten 😫😫😫😫
Men... Gillar vanliga autocut bra mycket mer än vad nu den heter mackapären
Edit
Polycut heter mackapären
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Jag instämmer i att Stihls FS-130 är en mycket bra maskin.
Själv har jag aldrig lyckats hantera "autocut", "polycut" eller vad det heter.
Kör nästan alltid med slyklingan, den där tre-uddiga. Passar bra för mina behov.
Lätt att slipa och man begriper hur den funkar.
Det jobbigaste är att få folk att förstå att en fyrtaktare skall ha tvåtaktsbränsle
Kör nästan alltid med slyklingan, den där tre-uddiga. Passar bra för mina behov.
Det jobbigaste är att få folk att förstå att en fyrtaktare skall ha tvåtaktsbränsle
Har inte testat sly-klingan än =) Blir nästa spännande projekt =)KnockOnWood skrev:Jag instämmer i att Stihls FS-130 är en mycket bra maskin.
Det jobbigaste är att få folk att förstå att en fyrtaktare skall ha tvåtaktsbränsle![]()
På tal om fel bränsle... Tog med mig en dunke för ev tankning.. När jag väl ska tanka så så ser jag att det är ren olja i den... en röd dunke ( motorolja för dieselbilar ), ser precis ( nästan ) ut som dunken med blandad soppa...
Hann väl bar gå i en halv dl men tömde den omgående genom att vända upponer på sågen...
Behöver man göra rent ytterligare tro? Vill ju inte upprepa fjolårets bravader ha ha
Det ni kallar slyklinga kallar jag gräsklinga. Ingen aning om vem som har mest rätt. Hur som helst använder jag den gärna till större ytor av gräs där det är någorlunda bra mark utan alltför mycket stenar och bråte. Fördelen är att man slipper köpa/byta lina. Nackdelen är att jag upplever att den avverkar lite mindre, typ mindre diameter på klingan mot tråden. Jag har inte mätt om det faktiskt är så men det känns som arbetet går aningen långsammare än med tråd.D09 skrev:
Men som sagt, man slipper fylla på tråd.