D09
Ni som har lite koll på den här kärleksmaskinen, något man ska vara extra varsam kring eller tänka på?

Någon som har en verkstadsmanual? =)

Kör på färdigblandad aspen, kolla att det finns fett i vinkelväxeln, kör så det ryker.

Det viktigaste är nog att vara överens med trädgårdsmästaren om var man unleashes hell någonstans. Annars kan det komma surt efter har jag hört en kompis bror berätta.

• Gilla
Barnrikehuset och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
något man ska vara extra varsam kring eller tänka på?
Inte tokvarva kontinuerligt hela tiden utan låta den varva ner lite emellanåt. Har sett folk som i princip håller gasen i botten en hel tank i sträck och det sliter nog rätt bra. Och Aspen är bra. En såg drar så pass lite att man ska köra väldigt mycket innan det blir några större extrapengar.

Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Man kan ju tanka i egen dunk istället för att köpa de färdiga 5l dunkarna. En l kostade 25,5kr på tapp där kg köpte min fs87a.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Säljer ÅF färdigblandad bensin på "liter" ? =)

Kan ju vara bra till motorsågen också, där går det lite mer soppa =)

Jag håller med MathiasS till 100%...köp Aspen
jag som hobbyanvändare på både motorsåg och gräsröj har alltid kört på det och det är värt vartenda krona....och har du lagt 5k på en riktig maskin ska den har bra bränsle oxå...du kommer inte göra åt sådana mängder att det är lönt att blanda..sen är det skönt att slippa tänka, bara tanka... ;)

GetImage.jpg

D09
Remne skrev:
Jag håller med MathiasS till 100%...köp Aspen
jag som hobbyanvändare på både motorsåg och gräsröj har alltid kört på det och det är värt vartenda krona....och har du lagt 5k på en riktig maskin ska den har bra bränsle oxå...du kommer inte göra åt sådana mängder att det är lönt att blanda..sen är det skönt att slippa tänka, bara tanka... ;)

[bild]
Jo, det ska bara finnas färdigblandad hemma.

Ett missförstånd förra året kostade en Husqvarna 357 😭😭😭

D09 skrev:
Jo, det ska bara finnas färdigblandad hemma.
Behöver du ingen soppa till gräsklipparen?

D09
Har ingen gräsklippare =)

Här på landet är det röjsåg som krävs för att överleva ; )

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Behöver du ingen soppa till gräsklipparen?

D09 skrev:
Har ingen gräsklippare =)

Här på landet är det röjsåg som krävs för att överleva ; )
han GÖR soppa av gräsklipparna.... :cool:

• Gilla
D09
  • Laddar…
M
En sak jag märkt bland machbönderna jag bor granne med är att man undviker aspen pga ett hat mot allt som ska vara "miljövänligt". Det man inte tänker på då är att en människas närmaste miljö är den egna kroppen. Därför kör jag endast aspen i motorsåg och röjsåg, avgaserna har man ju garanterat i lungorna så hellre mindre farligt än jävligt farligt.

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
D09
ska se om man hinner testa maskinen lite mer i helgen efter jobbet =)

Sätta på den där polycut och köra längs vägen i området =)

Låter som du behöver mer användningsområden... byt trissa och....

Polera bilen:
hämta.jpg

Ta bort ogräs mellan plattorna:
15418.w153.h120.jpg

"Only the sky is the limit". ;););)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Remne skrev:
Låter som du behöver mer användningsområden... byt trissa och....
Kapa ved. :eek:

4651983506.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Gott, imorgon så blir det o testa polycut

Sa att jag skulle ta våran väg... Kan hända att man fortsätter tills soppan tar slut :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.