14 239 läst ·
106 svar
14k läst
106 svar
Vem är billigast på Husqvarna / stihl etc?
Jag har en HVA 336FR till min villatomt på 1600m2. Jag ville ha en med sele och det är väldigt skönt. Oftast går den bara på strax över tomgång när man kör vilket är bra för ljudnivån. Man vill ju ha så grov tråd det bara går så den håller länge.
Jag kör dock lite i skogen med klinga också men där är den på gränsen. Inga bekymmer att fälla småträd men det tar några sekunder för klingan att varva upp och en liten stund att såga igenom en stam. Men det är inga stora bestånd och den är ju så pass lätt att man kan ha den på sig en dag.
Jag tror jag köpte den på någon postorder firma och fick bra pris. Annars brukar den lokala HVA handlaren sälja med bra rabatt då och då.
http://www.gostaericson.se/motorsagar-tillbehor/professionella-sagar/ brukar också ha bra priser på HVA.
//Johan
Jag kör dock lite i skogen med klinga också men där är den på gränsen. Inga bekymmer att fälla småträd men det tar några sekunder för klingan att varva upp och en liten stund att såga igenom en stam. Men det är inga stora bestånd och den är ju så pass lätt att man kan ha den på sig en dag.
Jag tror jag köpte den på någon postorder firma och fick bra pris. Annars brukar den lokala HVA handlaren sälja med bra rabatt då och då.
http://www.gostaericson.se/motorsagar-tillbehor/professionella-sagar/ brukar också ha bra priser på HVA.
//Johan
Denna måste ju vara husqvarnas motsvarighet till Fs130 ?johel572 skrev:Jag har en HVA 336FR till min villatomt på 1600m2. Jag ville ha en med sele och det är väldigt skönt. Oftast går den bara på strax över tomgång när man kör vilket är bra för ljudnivån. Man vill ju ha så grov tråd det bara går så den håller länge.
[länk] brukar också ha bra priser på HVA.
//Johan
oj, nu är min impulsivitetsnivå hög =)
Såg att partille skog o trä har sommarbutik på backaplan =) Kanske ska svänga förbi på vägen hem =)
Måste få sambon att hämta ungarna.... måste man hämta ungarna? =P Hade det varit mer manlig personal på dagis så hade dom nog förstått...
-Kommer lite senare, kanske ikväll.... ska hämta en röjsåg =P
Svaret hade blivit: Grymt, vilken då? =P
Såg att partille skog o trä har sommarbutik på backaplan =) Kanske ska svänga förbi på vägen hem =)
Måste få sambon att hämta ungarna.... måste man hämta ungarna? =P Hade det varit mer manlig personal på dagis så hade dom nog förstått...
-Kommer lite senare, kanske ikväll.... ska hämta en röjsåg =P
Svaret hade blivit: Grymt, vilken då? =P