D rob_t_j72 skrev:
hade gladeligen tackat nej till all ersättning om de istället kunde ta ner de flesta fullvuxna träden.
Märk dom med rött band och fråga om dom fälla dom, bara rakt ner och du tar hand om resten. Gjorde så med vattenfall och dom slog omkull bara. Klart och färdigt med dom träden, dom stod lite närma linjen.
 
  • Gilla
knipo
  • Laddar…
T Tiger79 skrev:
Jag har hållit på i 13 månader om en tall som hänger i våra elledningar och telefonledningar. Nu har jag nog lyckats att få till en fällning av trädet. Men många varv med eon och telia som inte tog sitt ansvar. Telia kunde lägga ner ledningarna men inget mer. Det skulle markägaren göra som är kommunen! Så att telia eller elbolag tar ner träd på din tomt tror jag aldrig händer...
”Jag” har fällt 2st trän över min teleledning och den höll

ledningen går längs vägen på högra sidan som säkert inte kommer synas i uppladdade materialet, de är ju sly bakom som bromsar också, men jag räknade inte med att den skulle hålla men granarna luta såpass efter en storm att de skulle ner snarast




 
J jonaserik skrev:
Märk dom med rött band och fråga om dom fälla dom, bara rakt ner och du tar hand om resten. Gjorde så med vattenfall och dom slog omkull bara. Klart och färdigt med dom träden, dom stod lite närma linjen.
Problemet är att de skiter totalt i det, de första 2 gångerna försökte jag med ekonomisk uppmuntran - men inte ens det hjälper. De har ju redan märkt upp/målat på träden.

Misstänker att när första nerfallna trädet orsakar några timmars elavbrott så kommer de vakna till; hoppas det inte blir mitt i vintern...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.