J
K Katthatt skrev:
Tortyr och plågeri absolut, men är inte det grymmaste man kan göra mot någon att ta dess liv?
Det är givetvis inte bra att ta någons liv, men plågeri och tortyr tycker iallafall jag är värre, givetvis beroende på hur allvarligt plågeriet är. Men om vi tar hajarna som får fenan kapad levande, eller sälen som blir flådd levande. De kommer ju att dö av det. Men lida oerhört först.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
K Katthatt skrev:
Helt ärligt, vad pratar du om?
?

Jo som jag nämde så har jag då en kusin med en mycket stor grisanläggning, +1600 grisar,

Det går inte en dag utan att han får "hotbrev"/mail från veganer.

Så lägg ner!

Redigerat:
Claes Sörmland
K Katthatt skrev:
Som sagt när man utför handlingar som påverkar andra negativt så behöver man faktiskt ha goda argument för det. Det är inte som att välja mellan två bilmärken. Det finns någon som behöver sätta livet till för det valet du gör.
Varför tror du att det är på detta sätt? Ser du någon indikation i verkligheten att det förhåller sig på det sättet?

K Katthatt skrev:
Tortyr och plågeri absolut, men är inte det grymmaste man kan göra mot någon att ta dess liv?
Nej det tycker jag inte.
T ex våra tamdjur hade ju inte ens haft ett liv om vi inte aktivt fött upp dem. Vi ger liv till dem.

Att ta en människas liv är mest problematiskt för anhöriga, de flesta djuren har inte den kopplingen.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Nej det tycker jag inte.
T ex våra tamdjur hade ju inte ens haft ett liv om vi inte aktivt fött upp dem. Vi ger liv till dem.

Att ta en människas liv är mest problematiskt för anhöriga, de flesta djuren har inte den kopplingen.
Jovisst ger vi ett bra liv för att få i oss nödvändiga näringsämnen,

Min kusin har tom byggt solcellsvärme i betonggolvet för sina grisar i 4 stora salar.
Grisarna ser ut att må mycket bra när jag kollat anläggningensom amatör.

Redigerat:
G gaidin skrev:
Nej det tycker jag inte.

Jo nu refererar jag enbart till min kusin med en mycket stor grisanläggning,

Sen givetvist så måste man ta liv för de som valt att äta kött.

K
K Krux skrev:
Gör ditt val så gör jag mitt.
Fan det var ju väldigt enkelt!
Nej tyvärr.

K
J JohanLun skrev:
Det är givetvis inte bra att ta någons liv, men plågeri och tortyr tycker iallafall jag är värre, givetvis beroende på hur allvarligt plågeriet är. Men om vi tar hajarna som får fenan kapad levande, eller sälen som blir flådd levande. De kommer ju att dö av det. Men lida oerhört först.
Om tortyr är värre än att döda någon, varför har vi då högsta straff på mord och inte tortyr? Tycker du att det borde vara tvärtom? Jag torteras iaf hellre än förlorar mitt liv.

K
K Katthatt skrev:
Nej tyvärr.
Då kan Jag tyvärr bara konstatera att du är en sån person som jag beskrev i ett tidigare inlägg. Tråkigt tråkigt

K
P paralun skrev:
?

Jo som jag nämde så har jag då en kusin med en mycket stor grisanläggning, +1600 grisar,

Det går inte en dag utan att han får "hotbrev"/mail från veganer.

Så lägg ner!
Men det är väl ingen här som behöver försvara det? Jag har ju klart och tydligt sagt att jag är emot sånt beteende.

K
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Varför tror du att det är på detta sätt? Ser du någon indikation i verkligheten att det förhåller sig på det sättet?
Kan du utveckla, jag förstår inte frågan.

K
G gaidin skrev:
Nej det tycker jag inte.

Det är problematiskt för individen eftersom den vill fortsätta leva sitt liv.

K
P paralun skrev:
Jovisst ger vi ett bra liv för att få i oss nödvändiga näringsämnen,

Min kusin har tom byggt solcellsvärme i betonggolvet för sina grisar i 4 stora salar.
Grisarna ser ut att må mycket bra när jag kollat anläggningensom amatör.
Tyvärr känns det som många som är aktiva mot köttindustrin bara ser svart eller vitt. De finns många som är väldigt måna om att en anläggning ska vara bra för djuren. Tex som din kusin . Men det ser man tyvärr inget värde i verkar det som

K Katthatt skrev:
Men det är väl ingen här som behöver försvara det? Jag har ju klart och tydligt sagt att jag är emot sånt beteende.
Jovisst behöver vi näringsämnen från djur,

Många veganer är ju tyvärr rent anoretiska,

K
K Krux skrev:
Då kan Jag tyvärr bara konstatera att du är en sån person som jag beskrev i ett tidigare inlägg. Tråkigt tråkigt
Som sagt, vill man utöva våld mot andra så bör man ha väldigt goda argument för det och inte bara tycka att det är var och ens ensak.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.