Pellegnillot71
K karlmb skrev:
De där sk rapporterna från IVL.
Exakt, som man alltid klämmer till med och där 700 har blivit en oföränderlig konstant precis som pi, som inte har ändrat sig på 40 år, oavsett andra föränderliga faktorer, som befolkkingsmäng, antalet vedspisar, andra utsläppsförändringar.
Och du tycker inte det är konstigt heller?

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Pellegnillot71
P Peter787 skrev:
Sådana frågor är för jobbiga att undersöka, enklare att höfta till siffrorna lite, det är exakt 700 som dör 'förtida', inte 699 eller 701 enligt svammelkatten.
Vi kan väl kalla 700 för eldnings-pi, så vet vi alla vad vi pratar om.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Pellegnillot71 Pellegnillot71 skrev:
Exakt, som man alltid klämmer till med och där 700 har blivit en oföränderlig konstant precis som pi, som inte har ändrat sig på 40 år, oavsett andra föränderliga faktorer, som befolkkingsmäng, antalet vedspisar, andra utsläppsförändringar.
Och du tycker inte det är konstigt heller?
Ju exaktare uppskattning, desto högre trovärdighet verkar en del tro.

• Gilla
Pellegnillot71
  • Laddar…
Claes Sörmland
K karlmb skrev:
Det är så man lurar obildade och okritiskt tänkande människor med propaganda.

• Gilla
  • Arg
Mats_R och 5 till
  • Laddar…
Nissens
K karlmb skrev:
Ja, och i detta fallet visade det sig att djungelkatten hade en egen agenda.

När hans egna referens säger att moderna eldstäder som eldas på rätt sätt inte ger dessa potentiella problem så var det plötsligt doften från hans grannars eldande som var problemet, inte hälsorisken…

• Gilla
  • Haha
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Det där har jag använt flitigt på jobbet.
Ett gränsvärde på 100 ifrågasätts lätt. 104? Då krävs det seniora ingenjörer för att våga peta på det.
104.52 +-1.5 blir nästan branchstandard.

• Haha
  • Gilla
Pellegnillot71 och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:

När hans egna referens säger att moderna eldstäder som eldas på rätt sätt inte ger dessa potentiella problem så var det plötsligt doften från hans grannars eldande som var problemet, inte hälsorisken…
Som när du fick på moppe över din förtjusning att "förgifta katter med glykol", så bytte du genast fot till "katter som plågar ihjäl fridlysta småfåglar"?
Är det så du menar? 😁

Som sagt. Mina katter 10 - 0.

Redigerat:
Nissens
Intet Intet skrev:
Som när du fick på moppe över din förtjusning att "förgifta katter med glykol", så bytte du genast fot till "katter som plågar ihjäl fridlysta småfåglar"?
Är det så du menar? 😁

Som sagt. Mina katter 10 - 0.
Det där är rena lögner från din sida, men fakta är ju inget som är viktigt för dig tydligen.

Att jag var terroriserad av kattägare för många år sedan och då tänkte saker som aldrig någonsin skulle komma till handling är väl en skillnad du inte förstår dig på.

Hur längesedan är det?

Skillnaden är att många kattägare som du faktiskt plågar ihjäl mängder med småfåglar. Det gör ni på riktigt i handling!

Men du känner inget ansvar för det djurplågeriet du är skyldig till. Själv har jag aldrig någonsin gjort mig skyldig till djurplågeri, och det kommer aldrig att hända i framtiden heller. Skulle ha svårt att sova om jag hade det du har på ditt samvete.

Nissens Nissens skrev:
Det där är rena lögner från din sida, men fakta är ju inget som är viktigt för dig tydligen.
Ren lögn. Verkligen? Är inte det här skrivet av dig?

Glykoldränkt köttfärs kan ju drabba hundar, så det känns fel. Men en skål glykol långt inne på min tomt där inga katter skall vara...

Tog ditt eget flyktförsök som ett exempel på hur fel det blir när du raljerar över TS ändrade fokus. TS gillar uppenbart inte vedeldning på grund av hälsoskäl men också på grund av lukten. Inget fel I det.
Själv tycker jag det luktar mysigt.

• Gilla
  • Ledsen
Pellegnillot71 och 1 till
  • Laddar…
Och ändå vill man inte bygga ut kärnkraften?

Ska min vedeldade bastu drivas med kärnkraft istället?

Strålande…

• Haha
karlmb
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Använder Ume-borna mer ljus inne än de i skåne eller Tokhom?
Jag utgår från att det används fler ton ljus i både Skåne och Tokholm än i Umeå eftersom det är så många fler människor.

LA21 LA21 skrev:
Och ändå vill man inte bygga ut kärnkraften?
Det vill man väl..

• Gilla
Saelen
  • Laddar…
Pellegnillot71
Nissens Nissens skrev:

Precis som mina grannar. De gapade och skrek om att deras nyfödda bäbis inte kunde bo i deras hus för hela huset pyrdes in av tjock livsfarlig rök från oss, när de egentligen ville bo i ett luktfritt område där inga grannar fick märkas. Jaja....

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Ska min vedeldade bastu drivas med kärnkraft istället?
Nej, du bör fortsätta med vedeldad bastu åtminstånde till vi har 12 nya fullstora reaktorer på plats och i drift (eller tills veden i ditt hemlän tar slut...)

• Gilla
Pellegnillot71 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.