102 503 läst ·
1 187 svar
103k läst
1,2k svar
Vedrök dödar ca 700 personer om året!
Exakt, som man alltid klämmer till med och där 700 har blivit en oföränderlig konstant precis som pi, som inte har ändrat sig på 40 år, oavsett andra föränderliga faktorer, som befolkkingsmäng, antalet vedspisar, andra utsläppsförändringar.K karlmb skrev:
Och du tycker inte det är konstigt heller?
Ju exaktare uppskattning, desto högre trovärdighet verkar en del tro.Pellegnillot71 skrev:
Ja, och i detta fallet visade det sig att djungelkatten hade en egen agenda.K karlmb skrev:
När hans egna referens säger att moderna eldstäder som eldas på rätt sätt inte ger dessa potentiella problem så var det plötsligt doften från hans grannars eldande som var problemet, inte hälsorisken…
Som när du fick på moppe över din förtjusning att "förgifta katter med glykol", så bytte du genast fot till "katter som plågar ihjäl fridlysta småfåglar"?Nissens skrev:
Är det så du menar? 😁
Som sagt. Mina katter 10 - 0.
Redigerat:
Det där är rena lögner från din sida, men fakta är ju inget som är viktigt för dig tydligen.Intet skrev:
Att jag var terroriserad av kattägare för många år sedan och då tänkte saker som aldrig någonsin skulle komma till handling är väl en skillnad du inte förstår dig på.
Hur längesedan är det?
Skillnaden är att många kattägare som du faktiskt plågar ihjäl mängder med småfåglar. Det gör ni på riktigt i handling!
Men du känner inget ansvar för det djurplågeriet du är skyldig till. Själv har jag aldrig någonsin gjort mig skyldig till djurplågeri, och det kommer aldrig att hända i framtiden heller. Skulle ha svårt att sova om jag hade det du har på ditt samvete.
Ren lögn. Verkligen? Är inte det här skrivet av dig?Nissens skrev:
Glykoldränkt köttfärs kan ju drabba hundar, så det känns fel. Men en skål glykol långt inne på min tomt där inga katter skall vara...
Tog ditt eget flyktförsök som ett exempel på hur fel det blir när du raljerar över TS ändrade fokus. TS gillar uppenbart inte vedeldning på grund av hälsoskäl men också på grund av lukten. Inget fel I det.
Själv tycker jag det luktar mysigt.
Precis som mina grannar. De gapade och skrek om att deras nyfödda bäbis inte kunde bo i deras hus för hela huset pyrdes in av tjock livsfarlig rök från oss, när de egentligen ville bo i ett luktfritt område där inga grannar fick märkas. Jaja....Nissens skrev: