102 738 läst ·
1 187 svar
103k läst
1,2k svar
Vedrök dödar ca 700 personer om året!
Möjlighet att med bågsåg och yxa hugga sin egen ved på statlig mark tror jag vore en bättre väg att gå, kombinerar man det med möjligheten att lovfritt få uppföra en eller två vedbodar skulle såväl vedeldningen som utsläppen av farliga ämnen pga otillräckligt torr ved kunna minska till en obetydlig kostnad för det allmänna.H hellem skrev:
Ca 900 pers lär dö i förtid pga vedeldning.useless skrev:
Produkter som diskuteras: "bågsåg"
Bågsågar
Bågsågar är en typ av såg där sågbladet spänns mellan två punkter i en båge. De har ett långt, smalt blad med tänder som är utformade för att skära genom material. Bågsågar används ofta för grövre arbete som att kapa grenar och
Läs mer
Jag anser att det inte går att räkna ut.useless skrev:
Det påminner om antitobakspropagandan för länge sedan, de påstod att varje cigarett förkortade ditt liv med 1 minut. Men de visade aldrig hur de hade räknat ut det.
Så länge man har hjälm och ingen carport tror jag på detta. Måste också va ståhöjd i vedboden.F fribygg skrev:Möjlighet att med bågsåg och yxa hugga sin egen ved på statlig mark tror jag vore en bättre väg att gå, kombinerar man det med möjligheten att lovfritt få uppföra en eller två vedbodar skulle såväl vedeldningen som utsläppen av farliga ämnen pga otillräckligt torr ved kunna minska till en obetydlig kostnad för det allmänna.
Ca 900 pers lär dö i förtid pga vedeldning.
Ok. du verkar ha mer kunskaper än de forskare som jobbar med frågan. Hur många dödsfall anser du beror på olika utsläppskällor?M Mats_R skrev: