830 läst ·
2 svar
830 läst
2 svar
Vedpanna
Vet att dessa frågor vart uppe många gånger tidigare men mest äldre trådar jag hittar. Vad rekommenderar ni för uppvärmning av en villa byggd 1952 på 140kvm boyta. Idag saknar den uppvärmning har vart vatten buren tidigare men har frusit en gång i tiden . Har läst en hel del om baxi vedpannor som verkar vara bra men vad säger ni andra med erfarenhet. Mvh Fredrik
Om jag gjort om min installation idag skulle jag först lagt krut på ackumulatortanken.
Finns mycket bekvämlighet att tjäna där om man tänker till.
Det är den som är hjärtat i systemet.
När jag bestämt hur stor tank jag kan få in skulle jag valt panna efter tanken.
Kör med en Baxi Innova 30 sen 2003. Inga problem med den.
Har bytt keramik 1 gång och skålen några gånger.
Finns mycket bekvämlighet att tjäna där om man tänker till.
Det är den som är hjärtat i systemet.
När jag bestämt hur stor tank jag kan få in skulle jag valt panna efter tanken.
Kör med en Baxi Innova 30 sen 2003. Inga problem med den.
Har bytt keramik 1 gång och skålen några gånger.
Ja ju större desto mindre behöver man elda hur stor jag kan få in vet jag ej ännu inget hus jag äger ännu . Men har sett att en del låter sig svetsa ihop en stor tank
Redigerat:
Klicka här för att svara