14 339 läst ·
49 svar
14k läst
49 svar
Vedpanna & acktank - effektivt eldande, hur?
Mja....... Håller inte med. Har ett jobb som liknar en hemmafrus. Så länge allt är städat, diskat, tvättat och maten står på bordet utgår inga tacksamhetsyttringar. MEN om nåt inte fungerar så brakar helsiket loss.jensaro skrev:
Är maskinare som halkat och jobbar inom IT.
Med åren har jag lärt mig mycket, bl.a. detta.
1. Det fungerar inte, det är mitt fel.
2. Tala om varför det inte fungerar.
3. Tala om vad du skall göra åt det.
4. Informera om förväntat resultat.
5. Det svåraste, "Hur lång tid tar det". -Tyvärr, det tar tills det är klart!
Gissar att jag är lite äldre än dig. Erfarenhet tar tid och gör ont.
Medlem
· Västerbotten
· 400 inlägg
Jag brukar släppa ner tankarna till ca 40 grader, då ser jag att innetempen är på väg att dala. Eller tidigare om jag vet att jag inte kan elda senare.
Har effecta 35 och 3000 liter ack. Hur länge brinner ett fullt inlägg för dig? Hur många inlägg behöver du för att toppa tanken?
Har effecta 35 och 3000 liter ack. Hur länge brinner ett fullt inlägg för dig? Hur många inlägg behöver du för att toppa tanken?
Visst förstod du att det var ett skämt!?rca1959 skrev:Mja....... Håller inte med. Har ett jobb som liknar en hemmafrus. Så länge allt är städat, diskat, tvättat och maten står på bordet utgår inga tacksamhetsyttringar. MEN om nåt inte fungerar så brakar helsiket loss.
Är maskinare som halkat och jobbar inom IT.
Med åren har jag lärt mig mycket, bl.a. detta.
1. Det fungerar inte, det är mitt fel.
2. Tala om varför det inte fungerar.
3. Tala om vad du skall göra åt det.
4. Informera om förväntat resultat.
5. Det svåraste, "Hur lång tid tar det". -Tyvärr, det tar tills det är klart!
Gissar att jag är lite äldre än dig. Erfarenhet tar tid och gör ont.
Klicka här för att svara