7 272 läst ·
19 svar
7k läst
19 svar
Vedolux 37 funderingar
synd att jag inte hittade denna tråden innan. Har bott i vårat hus i två år nu utan att dock ha eldat i vedoluxen då vi har både solfångare o bergvärme. Men vill dock återuppta vedeldandet nu iom skenande elpris. Fläkten är kass då den inte går alls. Plockade ur den och det verkar som att den klämts ihop. Man hör att motorn vill köra igång men att det är något som hindrar fläkten att gå. Blir nog till att köpa en ny. Angående ditt problem med säkerhetsventil som fortsätter att läcka hade vi samma problem(den satt efter expansionstanken) men slutade läcka efter ca 1 vecka. Dessa behöver man motionera då och då så dom inte sätter igen och skapar ovanstående problem
Hej på er igen.
Efter den sedvanliga repetitionen av instruktionsboken så upptäckte jag ett generalfel, jag saknar flambaljan under rostret.
Vad skulle detta kunna göra för praktisk skillnad? Har ju problem med att det sotar igen i pannrummet på nolltid tex.
Efter den sedvanliga repetitionen av instruktionsboken så upptäckte jag ett generalfel, jag saknar flambaljan under rostret.
Vad skulle detta kunna göra för praktisk skillnad? Har ju problem med att det sotar igen i pannrummet på nolltid tex.
Finns en säljare på Blocket som tillverkar flambalja hemma till bra pris. https://www.blocket.se/annons/skane/flambaljor_till_vedpanna/1209071549Skogspromenix skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden