D09
  • Gilla
rca1959 och 1 till
  • Laddar…
Underbar:D

Vad har han för nick på forumet?:cool:

ImageUploadedByByggahus.se1372530411.155413.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En liten bild i ämnet! Tagen idag. :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
alex86 skrev:
[bild]
En liten bild i ämnet! Tagen idag. :)
Gött, du påminde mig om vad jag måste göra på semestern he he :)

Har ni flera års vedar på lager för det hinner väl inte torka om man kapar och klyver så här sent eller ?

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
smurfen72 skrev:
Har ni flera års vedar på lager för det hinner väl inte torka om man kapar och klyver så här sent eller ?
Ha ha jag kommer gå slut på torr ved nu första vintern men sen ska man vara i fas :)

Ska skaffa en fuktmätare så får man se när man drar i bromsen :)

Krilleman
Pilkemaster heter min bästa vän. Denna bild är från förra året och av någon anledning blev det inga bilder tagna på årets "skörd"

Bildens ved är nu redan nästan konsumerad!

"EVO 36" förra året och i år provades föregångaren som bara heter "pilkemaster" ett stort steg framåt har dom tagit i säkerhetstänket är en sak som är sann!

Hyrd, men oj vad den sparar orken och ökar produktiviteten!

P4150109.JPG
Skapa konto

Jo, veden ligger på pall, men min första uppskattning av ytan som behövdes dög inte! :wow:

• Gilla
omv.peter
  • Laddar…
smurfen72 skrev:
Yes, men eldar bara i en kamin...

• Gilla
D09
  • Laddar…
Ja detta har jag för mig denna helg. Allt måste kapas och klyvas för på tisdag kommer 20kubik och tar upp den platsen :)

• 1372540221172.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Skaffade mig en billig tigersåg idag.... Tänkte att då borde man kunna hålla på in i småtimmarna med att kvista av smågrejor man missat... Eller så var det för att jag gillar att köpa verktyg :) hittar nog något att såga i :) kanske de nya oregon brallorna he he

• Gilla
corre
  • Laddar…
D09 skrev:
Skaffade mig en billig tigersåg idag.... Tänkte att då borde man kunna hålla på in i småtimmarna med att kvista av smågrejor man missat... Eller så var det för att jag gillar att köpa verktyg :)
Jag tror mest på sista meningen för tigersåg till vedhantering tycker jag känns sådär... Men visst, man kan aldrig ha för många verktyg. :D

Var hos kollegan och fick en massa tall han hade fält i sin stuga. Kapade tallen i 1, 2meters längder och körde hem på släp. Denna helg gick åt med att kapa ner 1, 2meters längderna till 30cm och klyvde. Hyrde maskiner till själva jobbet och tog det verkligen lugnt. Allt som allt kanske 2 dagars jobb
Sedan har jag anställt två mindre medarbetare, billig lön var det på dessa... 2 godispåsar :D

• 1372695274989.jpg
    Skapa konto
  • 1372540221172.jpg
    Skapa konto
  • 1372695492738.jpg
    Skapa konto
Oops!
Barnarbete!?!?
;)

Äh dom ska härdas :rolleyes:

• Gilla
rca1959 och 2 till
  • Laddar…
D09
Alfredo skrev:
Jag tror mest på sista meningen för tigersåg till vedhantering tycker jag känns sådär... Men visst, man kan aldrig ha för många verktyg. :D
Nämen, en liten underbar maskin som passar fint när man klyver och kvistarna inte vill gå av riktigt ;) nu fattas bara ett hölster till vedklyven som man kan stoppa maskinen i ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.