4 753 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Ved förråd
Hejsan
har installerat en braskamin i vardagsrummet
och känner mig nu sugen på att mura upp ett litet vedförråd i närheten. Någon som har tips på lämpligt material. Jag tänker lite lättbetongblock och sen putsa och måla. Om någon har lite inperations bilder vore det trevligt.
har installerat en braskamin i vardagsrummet
och känner mig nu sugen på att mura upp ett litet vedförråd i närheten. Någon som har tips på lämpligt material. Jag tänker lite lättbetongblock och sen putsa och måla. Om någon har lite inperations bilder vore det trevligt.
Fundrar på nåt liknande men har inte byggt nåt än.
tänkte ta eventuellt multiplattor ocg bygga en nisch (kanske 35 djup med typ två hyllplan för olika dimensioner på veden) som sträcker sig från golv till tak där du kan göra en snygg stapel.
Tips köp eller sno av morsan ett par inredningstidningar typ Plaza och sköna hem där kan du nog hitta inspiration.
tänkte ta eventuellt multiplattor ocg bygga en nisch (kanske 35 djup med typ två hyllplan för olika dimensioner på veden) som sträcker sig från golv till tak där du kan göra en snygg stapel.
Tips köp eller sno av morsan ett par inredningstidningar typ Plaza och sköna hem där kan du nog hitta inspiration.
http://www.hhcelcon.se/html/default.htmFreddy-79 skrev:
har funderat nu och kommit fram till en plan. Tänker bygga en stomme av spånskiva och träreglar och sedan måla den med strukturfärg så det ser putsat ut alternativt gipsputsa den. Undrar bara om man kanske skulle sätta ett lager 6 mm gips ovanpå spånet så inte färgen spricker av att spånet rör sig?
Klicka här för att svara