Jag ska sätta upp ett växthus på ca 40 m2. Rent placeringsmässigt så skulle det bästa stället vara rakt ovanpå markbädden.
Men man hör ju alltid att man inte bör ha något annat än gräsmatta på markbädden pga att rötterna från annan växtlighet gärna vill sätta igen rören i bädden. (Det blir väl lite extra kompaktering också antar.)
Jag tänker å andra sidan att det vi kommer att odla i växthuset som tomat, gurka och liknande, har väldigt grunda rotsystem.
Vad tror ni? Är det hål i huvudet att placera växthuset ovanpå markbädden?