Hej!

vi funderar på att anlägga ett växthus. Men efter lite efterforskning varierar priserna ganska kraftigt på dessa. Vi tittar på https://www.skanskabyggvaror.se/vaxthus/orangeri-i-tra/vaxa-tra-386376

och undrar om detta kommer att hålla? Min erfarenhet av detta är att furu kanske inte är tillräckligt? De andra dyrare varianterna använder ceder och ek, men kostar därefter.

min fråga är om man kanske måste byta furu träet efter 10 år så blir det ju helt plötsligt samma pris?

finns någon här med erfarenhet av växthusbygge med furu?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.