4 191 läst ·
39 svar
4k läst
39 svar
Växla matning till fläkt!
Tusen tack,
Är det en dålig idé att sätta styrningen (relä och zwave) innan tyristorn och styrenheten, då skulle ju den som inte ”arbetar” vara strömlös.
åh andra sidan skulle det ju ledas ström bakvägen in i den som inte arbetar. Det kanske är just det som är problemet?
Är det en dålig idé att sätta styrningen (relä och zwave) innan tyristorn och styrenheten, då skulle ju den som inte ”arbetar” vara strömlös.
åh andra sidan skulle det ju ledas ström bakvägen in i den som inte arbetar. Det kanske är just det som är problemet?
Jag styrde upp ritningen lite.
1) Neutralledarna på utsidan av styrboxen och tyristorn är onödiga va (blåa oavslutade linjer på bilden)? Jag behöver inte använda/koppla dessa?
2) Finns det några farhågor eller felkällor vad gäller inkopplingen? Det är ju lite speciellt att styra en fläktmotor.
1) Neutralledarna på utsidan av styrboxen och tyristorn är onödiga va (blåa oavslutade linjer på bilden)? Jag behöver inte använda/koppla dessa?
2) Finns det några farhågor eller felkällor vad gäller inkopplingen? Det är ju lite speciellt att styra en fläktmotor.




