Hej! Ska fortsätta utbyggnad ut på logen och behöver då växla av snedsträvorna. Tanke att göra det integrerat i bjälklaget, grönt streck på bilden, för att kunna nyttja ytan ovanför. Har fått tipset att lägga 195×45 på varje sida om stolpen. Fästs i de stående bjälkarna i ytterväggen. Detta räcker eftersom det endast uppstår drag, ingen tyngd nedåt.

Någon som har tankar kring detta? Kommer att byggas en bärande väg i mitten som reglarna kan vila på.
 
  • Genomskärning av en logvägg med markerade bjälklag och snedsträvor i rött och grönt för planerad byggnadsstruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Det är smickrande att bli omnämnd i så fint sällskap. Jag vågar inte ha någon uppfattning utan att ha sett en mer översiktlig bild. Det kan vara bra att veta att de flesta lador, trots att de ser ut som hemmabyggen, ofta har riktiga förlagor i form av typritningar.
 
  • Gilla
bossespecial
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.