Hej! Ska fortsätta utbyggnad ut på logen och behöver då växla av snedsträvorna. Tanke att göra det integrerat i bjälklaget, grönt streck på bilden, för att kunna nyttja ytan ovanför. Har fått tipset att lägga 195×45 på varje sida om stolpen. Fästs i de stående bjälkarna i ytterväggen. Detta räcker eftersom det endast uppstår drag, ingen tyngd nedåt.
Någon som har tankar kring detta? Kommer att byggas en bärande väg i mitten som reglarna kan vila på.
Någon som har tankar kring detta? Kommer att byggas en bärande väg i mitten som reglarna kan vila på.
Hej, jag tror att @justusandersson eller @bossespecial är några av de få som kan svara på den frågan, men de kanske har jullov...
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Det är smickrande att bli omnämnd i så fint sällskap. Jag vågar inte ha någon uppfattning utan att ha sett en mer översiktlig bild. Det kan vara bra att veta att de flesta lador, trots att de ser ut som hemmabyggen, ofta har riktiga förlagor i form av typritningar.
Klicka här för att svara

