Bygger i lättbetong med en vägg på 365mm och vill ha ett vattenutkast igenom den. Tänkte det vore smidigt att dra upp 25mm slangen på insidan av väggen (infällt) och sen borra hål rakt igenom . Detta så man slipper ha  vattenslangen upp genom golvet på väggen synlig...  :-/
 
Jo du, klart det går . ;)
 
Vettigt är att komplettera med en rejäl böj på insidan/frosthinder.
 
Du skall aldrig putsa/bygga in en rörkoppling i en vägg eller dyl. !!!!!!!!!!

Men det är kanske lite sent nu? ;)
 
Måste vara en inspektionslucka på insidan av väggen eftersom du kommer att ha en vanlig klämringskoppling här (åtminstonde var det så på min modell)!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.