Har en Fighter 350 P där vatten trycket faller till noll relativt ofta. Har kontrollerat tryckkärlet och det tycks vara OK. Finns det någon som kan ange andra fel som kan orsaka detta?

/CLBJ

Har du kontrollerat förtrycket i expansionskärlet? Du kanske menar 360P?

Hej,
Naturligtvis är det 360P.
Ja, förlåt med tryckkärl avser jag naturligtvis expansionskärlet.

Läckande säkerhetsventil eller vattenfyllt expansionskärl(eller för hårt pumpat expansionskärl)

C CLBJ skrev:
Har en Fighter 350 P där vatten trycket faller till noll relativt ofta. Har kontrollerat tryckkärlet och det tycks vara OK. Finns det någon som kan ange andra fel som kan orsaka detta?

/CLBJ
Jag har exakt samma erfarenhet av min 360P. Men jag hade en servicetekniker från Nibe att serva pannan i somras och han sa att det var normalt. Pannan fungerar som den ska och ger bra med värme, så jag har inte tänkt så mycket på det sedan dess.

Tyckte beteendet i min Fighter 410P var liknande att trycket varierade så man fick fylla på. Kanske inte hela vägen ner till noll men väldigt lågt i alla fall.

DonPablo DonPablo skrev:
Läckande säkerhetsventil eller vattenfyllt expansionskärl(eller för hårt pumpat expansionskärl)
Du har rätt. Jag har undersökt problemet ytterligare genom att mäta trycket med en tryckmätare och kunde inte få något tryck. Efter ytterligare tester visade det sig att blåsan troligen är punkterad då det börjar läcka vatten ur ventilen.
/Claes

• Gilla
DonPablo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.