1 872 läst ·
23 svar
2k läst
23 svar
Vattentryck som en sinuskurva
Här kommer lite bilder på det som finns under huset, lite svårt att få till bra ljus där.
Stäng av pumpen.
Släpp ut vatten tills det är vatten till ca 5cm över utloppet / nederkant av nivåglaset.
Där trycker du in luft. Kompressor eller cykelpump med bilventil.
Fyll på tills du har lite under pumpens tillslagstryck (förmodligen ska du fylla runt 1.5 bars tryck minst , fyller du på lite för mycket så kan du få lite luft i kranen, ingen direkt katastrof).
Är lite osäker på hur det är med nivåglasen, om det ska vara avstängt under drift/påfyllning av luft kommer inte ihåg, men de är lite ömtåliga har jag för mig.
Återstarta pumpen. Du kan ju kolla lite på manometern om den verkar gå bättre nu.
Kan komma lite luft i ledningarna i början, så släpp på lite försiktigt i kranarna, så det inte blir tryckslag i nån ledning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Släpp ut vatten tills det är vatten till ca 5cm över utloppet / nederkant av nivåglaset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyll på tills du har lite under pumpens tillslagstryck (förmodligen ska du fylla runt 1.5 bars tryck minst , fyller du på lite för mycket så kan du få lite luft i kranen, ingen direkt katastrof).
Är lite osäker på hur det är med nivåglasen, om det ska vara avstängt under drift/påfyllning av luft kommer inte ihåg, men de är lite ömtåliga har jag för mig.
Återstarta pumpen. Du kan ju kolla lite på manometern om den verkar gå bättre nu.
Kan komma lite luft i ledningarna i början, så släpp på lite försiktigt i kranarna, så det inte blir tryckslag i nån ledning.
Hej,B BSOD skrev:Stäng av pumpen.
[bild]
[bild]
Skulle underlätta massor om du kunde typ ringa in de grejerna du pratar om så slipper jag röra till det ännu mer, jag har verkligen noll koll på detta
Klicka här för att svara