Satte för ett tag sedan in en ny kommod i badrummet av ett dyrare märke. Till min stora besvikelse ser jag nu att kommoden redan börjat gå samma öde till mötes som den gamla. Mindre mängder vatten från när man duschar kommer på sidan av kommoden som tar skada. Har som för vana att torka av den efter jag duschat men detta verkar alltså inte räcka.

Till frågan, hur räddar jag min kommod?! Det mest idealiska hade kanske varit att sätta in duschväggar men budgeten tillåter inte detta nu. I nuläget bara vanligt draperi som ni ser på bilden.

En idé på budgetlösning är att tillsvidare klä in sidan eller kanske bara kanterna i en transparent vattenavvisande film. Kan det funka? Andra lösningar?

• Vit badrumskommod med synliga vattenskador och en duschdraperikant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Låt den torka ordentligt några dagar. Försök sedan få in lim så långt det går. Det borde gå att få in lim med hjälp aven bit fane'r eller ett styvt papper. Lägg det sedan i press på något sätt.
När det har torkat så tar du silikon, vit eller transparent, och drar en tunn sträng i alla kanter där fukt kan komma in. Spraya på lite vatten blandat med lite diskmedel över strängen, och jämna sedan till det genom att dra med fingret.

BirgitS
Räcker det med att ställa dit en pedalhink, papperskorg eller något annat för att förhindra att draperiet går emot kommoden?
Annars kanske det går att fixa att man kan lägga duschhandduken på kommoden så att den hänger ner längs sidan?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.