Hej!
Vi köpte en nybyggd stuga i mitten på 2005 men pga av mycket fel å strul så hade vi slutbesiktning i December samma år. Det var massa fel som skulle åtgärdas ett fel som jag inte gillade var badrummet. Inget fall från tröskel mot brunn och inget uppvik av tätskikt mot tröskel. Då jag inte gillade detta så hade jag koll på detta och kollade ofta på parketten utanför badrumströskeln efter missfärgning. Hösten 2007 så jag att det hade spruckit utanför badrummet till vänster om dörren, tätskiktet var inte tätt mellan dörrfoder och vägg. Där stod vatten efter att man duschat, det såg vi klart och tydligt sedan vi tagit dit Anticmex som besiktade och de tog bl a bort dörrlisten på badrumssidan och bl a väggspån var vattenskadat. Vi kontaktar säljaren som kontakter badrumsgöraren som säger att de ska fixa detta efter nyår. Nu är det Februari och säljaren som hela tiden haft bortförklaringar som att han inte fått tag i huvudansvarig har nu slutat svara. Så vad gör man nu?
Vi har juh i vårat besiktningsprotokoll från 2005 anmärkt om badrummet och där står i punkter som ska avvakta senare besiktning det jag skrev ovan: inget tätskikt uppvikt mot tröskel å fall från tröskel til brunn saknas. Vi har protokollet från anticimex nu nov 2007 som säger att det finns en vattenskada. Huvudansvarig, det namn som stod på kvalitetsdokumentet, han var och kollade badrummet i nov 2007 och sa att hela badrummet skulle göras om efter nyår. Nu är det ingen som svarar och vi vill nyttja vår stuga, finns det någon möjlighet att få säljaren att fixa till badrummet eller måste man göra det själv om man vill kunna använda stugan till sommaren, helst Påsk?
tacksam för råd
MvH
Bambi