Upptäckte häromdagen att vi hade vatten under golvet ( betongplatta) på vår
Gäst toa. Det låg ett Skeppsgolv över en gammal plastmatta . En väggen är yttervägg.
Fukten gått upp i samtliga hörn , toan ca 2 m2
Lite oklart var det kommer ifrån , men gissar på toan.
Dock lite orolig för ytterväggen
F bolaget kommer i veckan , men är ju nyfiken
Fukten går max upp 20 cm, OM det skulle komma utifrån då är det i så fall hörnet på bilden
Fuktmätaren ger utslag där ca 30cm upp i hörnet på bilden
Det var mkt vatten på golvet under golvet, pölar . OM det skulle kommit utifrån då borde väl gipsskivan vara mkt mer illa däran i hörnet ?!

• En hörna av ett rum under renovering med trägolv, omålad gipsvägg och en del av en installationspunkt täckt av plast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara utifrån, men hur ser ytterväggen ut där?

S Spik_och_Skruv skrev:
Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara utifrån, men hur ser ytterväggen ut där?
Ytterväggen är i nedre delen av en kupa men panel och plåtar bytta för 7 år sen.
Borde inte komma utifrån men man vet ju inte , men jag tycker att gipset borde vara mer ”skadat” då…

Förstår inte riktigt läget Kupa med plåtar får mig att läsa det som att detta är en våning upp? Eller är det en betonplatta på mark?

Det är nog rätt ovanligt att en toa läcker på ett sätt så att vatten inte först blir synligt ovanpå golvet.

• Gilla
Spik_och_Skruv
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Förstår inte riktigt läget Kupa med plåtar får mig att läsa det som att detta är en våning upp? Eller är det en betonplatta på mark?

Det är nog rätt ovanligt att en toa läcker på ett sätt så att vatten inte först blir synligt ovanpå golvet.
En trappa upp, gjutet bjälklag.

Jag skulle kolla den där kupan och dess plåtar, för som "hempularen" säger, det vore konstigt om en toa läcker under golvet först. Ett rör till toan under golvet skulle jag kunna tänka mig kan vara ett problem om du har det.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.