Hittar inte något lämpligare delforum. Rätta mig gärna om jag har fel.
Köpt första huset i höstas av äldre par. Huset är eftersatt.
Har flera samtidigt pågående projekt där källaren är prio.
Denna vattenskada beror på inkommande vatten från tak. Kan någon som är kunnig informera mig om det mest väsentliga med läget här? Kan denna sak vänta till nästa år? Har klarat vintern som var. Men började riva idag för att se omfattningen och tar tacksamt emot synpunkter.
Köpt första huset i höstas av äldre par. Huset är eftersatt.
Har flera samtidigt pågående projekt där källaren är prio.
Denna vattenskada beror på inkommande vatten från tak. Kan någon som är kunnig informera mig om det mest väsentliga med läget här? Kan denna sak vänta till nästa år? Har klarat vintern som var. Men började riva idag för att se omfattningen och tar tacksamt emot synpunkter.
Redigerat:
Är läckan åtgärdad nu?
Hade jag vart dig så hade jag rivit upp väggen så det inte finns innestående fukt som växer och blir svartmögel. Är något blött så är det bästa att låta luften cirkulera. Sedan ser du när utsidan rivs hur långt man måste riva men viktigast att få stopp på läckan och att möglet inte får allt för mycket fäste. Det kan ju faktiskt skada dig och din eventuella familjs hälsa.
Hade jag vart dig så hade jag rivit upp väggen så det inte finns innestående fukt som växer och blir svartmögel. Är något blött så är det bästa att låta luften cirkulera. Sedan ser du när utsidan rivs hur långt man måste riva men viktigast att få stopp på läckan och att möglet inte får allt för mycket fäste. Det kan ju faktiskt skada dig och din eventuella familjs hälsa.
Det är en gammal skada som åtgärdades för länge sedan. Det är snustorrt alltihop. Bild visar fasaden och den nya kantplåt man förmodligen satte dit efter upptäckten av vattenläckan.
Är det alltså mögel, det vita på en av bilderna i mitt första inlägg? Kan jag göra något åt det i detta skede och vänta med resten tills senare? Hur farligt är möglet?
Bara jag i huset.
Är det alltså mögel, det vita på en av bilderna i mitt första inlägg? Kan jag göra något åt det i detta skede och vänta med resten tills senare? Hur farligt är möglet?
Bara jag i huset.
Omöjligt att veta men skulle jag gissa så är det inte speciellt farligt om man inte pillar på eländet, kanske svårt i en trappa man passerar dagligen i. Kan ju köpa mögelbortagningsmedel och spraya på för extra säkerhet.
Klicka här för att svara