20 632 läst ·
37 svar
21k läst
37 svar
Vattensjuk tomt efter grannens avverkning
Men om dammen inte funnes där, hur sank skulle din tomt bli då? Är det inte så att dammen samlar upp vatten efter en torrperiod, och när den blir full så rinner vattnet vidare precis som det skulle gjort om dammen inte funnes där. Så i själva verket får du mindre vatten på din mark tack vare dammen?
Nej, grannen är iskall för problemet. Han vill inte att vatten från hans damm rinner över till hans egen mark på andra sidan. "Jag vill inte ha sumpmark på min mark". Då är det bättre att det rinner till en tomt där det bor människor tycker han.
Kartbild över området underlättar.
Din problematik verkar lite liknande följande tråds problematik, https://mobil.byggahus.se/forum/juridik/271644-vagforening-dummar-sig.html
Bli inte lika insnöad på det du tror är fel är själva felet.
Din problematik verkar lite liknande följande tråds problematik, https://mobil.byggahus.se/forum/juridik/271644-vagforening-dummar-sig.html
Bli inte lika insnöad på det du tror är fel är själva felet.
Håller med om att det låter oklart om det verkligen är dammen som är ett problem, eller ett magasin som löser ett i annat fall större problem. Eftersom det saknas tillräckligt med information om bakomliggande orsaker och karta etc så förstår också jag om grannen inte vill leda vatten in på sin andra tomt bara för att underlätta för dig.
En lösning kan vara att plantera lite björkar. De suger otroligt med vatten.
En lösning kan vara att plantera lite björkar. De suger otroligt med vatten.
Klicka här för att svara