Hej
Huset byggdes 82, men jag tror det har reparerats runt år 2000
Nivån i duschens vattenlås försvinner efter en dag. Antagligen finns en spricka, men har inte sett något läckage i taket under.
Men är det någon som känner igen brunnen. Den är inte så modern att det har ett löst vattenlås typ korg.
Huset byggdes 82, men jag tror det har reparerats runt år 2000
Nivån i duschens vattenlås försvinner efter en dag. Antagligen finns en spricka, men har inte sett något läckage i taket under.
Men är det någon som känner igen brunnen. Den är inte så modern att det har ett löst vattenlås typ korg.
Ja denna tror jag att du öppnar genom att sticka ner handen i det halvmåneformade vattenrummet, sticka in fingrarna under plastkanten på den fasta delen (den med en liten rund skruvbar lucka på) och helt enkelt dra den fasta delen uppåt - hela den delen ska nämligen gå att ta loss. Då får du möjlighet att undersöka hur det ser ut under.J Jonas928 skrev:
Om det finns WC-stol i närheten, och avloppssytemet har dålig eller saknar luftning, kan vattnet i brunnen sugas ut vid "kraftig" spolning.
Kolla om vattennivån sjunker om toan inte används, alt. kolla nivån vid spolning.
Kolla om vattennivån sjunker om toan inte används, alt. kolla nivån vid spolning.
Är det någon som känner igen fabrikatet ?
Jag läser. Made by Maren eller Maken. Hittar ingen när jag googlar.
Kanske hittade felet inne i vattenlåset. Det hade blivit som en matta / veke hoppas att där är boven som suger upp med kapilärkraft.
Jag läser. Made by Maren eller Maken. Hittar ingen när jag googlar.
Kanske hittade felet inne i vattenlåset. Det hade blivit som en matta / veke hoppas att där är boven som suger upp med kapilärkraft.
Står det inte "IDO" ? Kanske går att fråga dom?J Jonas928 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Förslag på häck utefter tomtgräns (Lantligt läge)
Fråga trädgårdsdesignern söndag 16 mars kl 20-22 -
Vem är byggherre efter tomtöverlåtelsen?
Juridik -
Bygga nytt på samma tomt och riva gammalt hus efter inflytt?
Bygglov -
Välja storlek efter tomt eller gräsmatta?
Robotgräsklippare -
Får man stycka tomt om huset blir för stort enl. detaljplan efteråt?
Tomter