J
F Fideliox skrev:
Ja men masoniten går ju in mot väggen så gör väl ingen större skillnad? Hade jag jackat ur för slangarna så hade plasten kunnat vikas in längre?

Btw intressant bild från Trollcos installations manual för larmet.
[bild]
Du får helt enkelt göra din vattensäkring under skåpet, för hela tanken är att avlopp och vattenrör ska komma igenom botten i skåpet för att läckaget ska upptäckas enkelt och snabbt i skåpet och framför skåpet dit det ska rinna..

janwide
F
J Jansson69 skrev:
Du får helt enkelt göra din vattensäkring under skåpet, för hela tanken är att avlopp och vattenrör ska komma igenom botten i skåpet för att läckaget ska upptäckas enkelt och snabbt i skåpet och framför skåpet dit det ska rinna..
Ja det lutar lite åt det.

Kikade lite närmare nu, känns som att ikea skyddet är för kort. Plasten måste ner rätt mycket, tejp kommer nog inte hålla den på plats. Och inkommande vatten på högersidan kan jag inte flytta in så mycket då den är precis lång för att passa.

• Hand håller i plastskydd i skåphörn, visar problem med passform och tejp för fastsättning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
F Fideliox skrev:
Ja det lutar lite åt det.

Kikade lite närmare nu, känns som att ikea skyddet är för kort. Plasten måste ner rätt mycket, tejp kommer nog inte hålla den på plats. Och inkommande vatten på högersidan kan jag inte flytta in så mycket då den är precis lång för att passa.
Du får köpa en djupare läckageskydd..

F
Sen det där med försäkring..vet inte. I höstas läckte vår diskmaskin. Hade såklart plastskydd under men den läckte på sådant vis att det rann utanför ändå. Egentligen försämrade skyddet skadan då vattnet kröp under och inte kunde torka ut.
LF frågade ingenting om skydd, installation osv. 🙄

Trollco 3V kostar ca 500kr. Skulle behöva till diskbänk, kyl, frys samt 2 andra rörkopplingar. Då är jag uppe i 2500kr. Självrisken hos LF gick på 3000kr. 🙄

Redigerat:
F
janwide janwide skrev:
Jag har den här från Biltema under diskbänken. Den tjuter utav bara helvete när det kommer en vattendroppe. Har också dragit två extra kablar från sensorkablarna för att täcka en större del av utrymmet.
[länk]
Ja sådana har jag gott om men svåra att få in under kyl&frys t ex. Smart där att sätta egna kablar!

Sitter och letar efter 9V med externa sensorer men verkar inte säljas någonstans. 3V finns dock men bara 2 års batteritid. Imponerande det där hur företag inte tycks vilja sälja grejer ibland. https://tollco.se/produkter/vattenlarm/

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.