Hej!
är nybliven husägare och har lite problem som jag vill ha hjälp att lösa:

* den helt nya duschen kan bara spola kokhett eller iskallt, är den trasig? Hade hit en rörmokare som påstod det utan närmare kontroll.

* bubbelbadets vattenstrålar funkar inte. Även det är helt nytt och jag undrar vem som borde titta på det? Rörmokaren säger att det inte är på hans bord, men vem ska jag fråga då? En elektriker?!

* jag skulle vilja ha en kran på husfasaden där jag kan fästa vattenslang för vattning osv. Det skulle vara på utsidan av badrummet så det känns ju som det skulle vara enkelt att fixa?
vem gör sådana saker? Är det dyrt? Svårt?

Jättetacksam för hjälp!

Ingen?

Mrs Strawberry skrev:
* den helt nya duschen kan bara spola kokhett eller iskallt, är den trasig? Hade hit en rörmokare som påstod det utan närmare kontroll.
Det skulle mycket väl kunna vara så som rörmokaren påstår... Är den helt ny torde det dock bli fråga om ett garantiärende (förutsatt att den är korrekt monterad).

Mrs Strawberry skrev:
* bubbelbadets vattenstrålar funkar inte. Även det är helt nytt och jag undrar vem som borde titta på det? Rörmokaren säger att det inte är på hans bord, men vem ska jag fråga då? En elektriker?!
Är bubbelbadet helt nytt torde det i första hand vara återförsäljarens/installatörens uppgift att tillse att det fungerar enligt spec.

Mrs Strawberry skrev:
* jag skulle vilja ha en kran på husfasaden där jag kan fästa vattenslang för vattning osv. Det skulle vara på utsidan av badrummet så det känns ju som det skulle vara enkelt att fixa?
vem gör sådana saker? Är det dyrt? Svårt?
Sådant gör rörmokare. Huruvida det blir dyrt eller om det är svårt att utföra i ditt hus går inte att besvara i detta forum. Rimligtvis borde din rörmokare ha kunnat lämna en offert för detta om du hade frågat honom.

De två första låter som antingen garantijobb eller garanti på produkt.

Kranen på utsidan kallas vattenutkastare och kostar mellan 500 och 2000 kronor beroende på modell och om det skall vara enbart kallt eller både varmt och kallt vatten. Att sätta den utanför badrummet skulle jag tro blir svårt eftersom det skulle innebära stora ingrepp på fuktspärren i badrummets väggar. Däremot går det säkert utmärkt att montera utanför kök eller tvättstuga. Om förutsättningar finns monterar en rörmokare den på några timmar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.