1 510 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Vattenmätaren
När sätter kommunen in vattenmätaren och måste man själv anmäla att man vill ha den installerad ???
Vi har ju bott snart i 4 veckor i huset utan mätare. Har fått räkningen för
VA-anslutningen så de vet ju om att det är inkopplat.
(Förfallodagen är i slutet på juli.)
Har försökt fråga vår husförsäljarkontakt men jag har inte fått något svar.
Hur funkade det för er andra som byggt nytt ???
Kicki
Vi har ju bott snart i 4 veckor i huset utan mätare. Har fått räkningen för
VA-anslutningen så de vet ju om att det är inkopplat.
(Förfallodagen är i slutet på juli.)
Har försökt fråga vår husförsäljarkontakt men jag har inte fått något svar.
Hur funkade det för er andra som byggt nytt ???
Kicki
ring kommunen...
min grävare påpekade en kul sak då vi ville att de skulle stänga av vatten och flytta på mätaren hos oss...
"du betalar skattepengar, så säg åt fanstyget att hasa sig hit NU... och säger chefen där att han inte har nån kille som kan komma så får han f_nemej hoppa in i bilen å åka ut själv"
han jobbar med dem dagligen, så antar att han vet hur det funkar
för visst gnällde de, men precis på klockslaget så var det en kille där och fixade allt...
min grävare påpekade en kul sak då vi ville att de skulle stänga av vatten och flytta på mätaren hos oss...
"du betalar skattepengar, så säg åt fanstyget att hasa sig hit NU... och säger chefen där att han inte har nån kille som kan komma så får han f_nemej hoppa in i bilen å åka ut själv"
han jobbar med dem dagligen, så antar att han vet hur det funkar
Hos mig dröjde det ungefär ett halvår innan kommunen installerade vattenmätaren. Tack och lov var det sommarvattnet (gräsmattebevattningen) som jag slapp betala på så vis.
Vi ska installera vattenmätare i veckan. Hos oss ligger kommunen på stenhårt om att man inte ska använda en droppe vatten innan dess. De kunde t.o.m. tänka sig att sätta in under påsklovet och nu mitt under industrisemestern.
Jag har blivit varnad för att man kan åka på katastrofala räkningar annars, så jag ringde vatten-och-avlopps-avdelningen på kommunen och de skickade en kille på första bästa tid (vi kommer till huset sent på måndag kväll och de vill installera vattenmätaren redan på tisdag morgon!).
Jag har blivit varnad för att man kan åka på katastrofala räkningar annars, så jag ringde vatten-och-avlopps-avdelningen på kommunen och de skickade en kille på första bästa tid (vi kommer till huset sent på måndag kväll och de vill installera vattenmätaren redan på tisdag morgon!).
Jag ringde kommunen (Botkyrka) på inflyttningsdagen och bad om en vattenmätare. På VA-enheten sa dom att med ett vattenpris på 8.50kr/m3 förlorar dom inga stora pengar på att vänta till i början av augusti...
Kom och köp vatten av mig, 10m3 för en 50-lapp, 1000m3 mot en Webergrill ;D
Kom och köp vatten av mig, 10m3 för en 50-lapp, 1000m3 mot en Webergrill ;D
Klicka här för att svara