Hej
Kommun var här idag och bytte vattenmätare (analog)
Jag noterade när jag kom hem idag att det verkar vara vatten inne där "siffror" rullar/snurrar.
Dvs där jag tittar genom glaset på mätarst'ällningen verkar det vara vatten.
Ska det vara så eller läcker den på något sätt
Kommer inte ihåg att jag sett detta innan på föregående mätare
Kommun var här idag och bytte vattenmätare (analog)
Jag noterade när jag kom hem idag att det verkar vara vatten inne där "siffror" rullar/snurrar.
Dvs där jag tittar genom glaset på mätarst'ällningen verkar det vara vatten.
Ska det vara så eller läcker den på något sätt
Kommer inte ihåg att jag sett detta innan på föregående mätare
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Även analoga mätare har avläsningsmöjlighet. Det brukar sitta en magnet på en av visarna som agerar pulsgivsre. Kopplar man en hallsensor till en MCU av något slag (Arduino, ESP, m.fl.) kan detta integreras i t.ex. Home Assistant.raveper skrev:
I Göteborg har vi analog vattenmätare med 10-liters- eller 0,1-literspulser.
Klicka här för att svara
