26 381 läst ·
61 svar
26k läst
61 svar
Vattenmantlad insats och tank
det står ju tyvärr inget om rökgasspjället i manualen. Men sk testa ha det stängt.J Jaggatagga skrev:
Tog några bilder på hur min aquaflam 17 kW ser ut invändigt innan och efter rengöring.
Högre upp i eldstaden är det enbart sot som är väldigt enkel att skrapa bort med tex en spackel som jag brukar använda. Även tuberna som går över elden är enkla att rengöra och blir som ”nya” efteråt. Men nertill i eldstaden på väggarna blänker det av tjära som ni ser. Där går även vatten längs väggarna så beror tjäran på för låg temperatur eller? Ser trist ut. Pratade med en kille som eldat mycket och sa att det kan se ut så även i riktiga vedpannor. Men det rensar sig själv när det blir tillräckligt varmt. För då smälter tjäran och rinner ner. Stämmer det?
Högre upp i eldstaden är det enbart sot som är väldigt enkel att skrapa bort med tex en spackel som jag brukar använda. Även tuberna som går över elden är enkla att rengöra och blir som ”nya” efteråt. Men nertill i eldstaden på väggarna blänker det av tjära som ni ser. Där går även vatten längs väggarna så beror tjäran på för låg temperatur eller? Ser trist ut. Pratade med en kille som eldat mycket och sa att det kan se ut så även i riktiga vedpannor. Men det rensar sig själv när det blir tillräckligt varmt. För då smälter tjäran och rinner ner. Stämmer det?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden