Hej! Har ett garage där tidigare ägare gjutit en platta med golvvärme. Golvvärmen har inte varit inkopplad tidigare, men nu har jag installerat en elpanna och pump, så nu är det värme i garaget. I golvet sitter en golvbrunn med en spygatt av gjutjärn. Ett rör leder vattnet ett par meter vid sidan av huset, ovan mark.
Nu när värmen är igång så kommer det in duktigt med kalluft genom golvbrunnen. Finns det något sätt att modifiera spygatten så att det blir ett vattenlås? Nackdelar och fördelar med det? Eller kan man lösa det på annat sätt?
Nu när värmen är igång så kommer det in duktigt med kalluft genom golvbrunnen. Finns det något sätt att modifiera spygatten så att det blir ett vattenlås? Nackdelar och fördelar med det? Eller kan man lösa det på annat sätt?
Ingen?
Ja, smart. Vet du om det finns färdiga eller nått man bygger själv. Googlar jag hittat jag bara robustare saker.
Ja, tror det får bli så. Ev. går det ju att gräva lite under och fylla upp så att det blir lite "stenkista". Får vänta till våren. Tack för hjälpen!
Klicka här för att svara