Tekniker Tekniker skrev:
Har svårt att hitta vad LK heter? Dom verkar ju ha något kinesiskt generiskt chip så heter inte direkt LK i consollen. 😫
OK, jag förstår vad du menar. Jag brukar gå in i routern och ha listan framför mig med alla enheter jag har uppkopplade, och sen koppla upp enheten jag är osäker på. Du lär hitta en enhet som ploppar upp i listan.
När du väl har hittat enheten, lås då IP nummer till enheten så att den alltid har samma IP nummer.
Lycka till!!

Tekniker Tekniker skrev:
Har svårt att hitta vad LK heter? Dom verkar ju ha något kinesiskt generiskt chip så heter inte direkt LK i consollen. 😫
Kollar jag mitt så står det såhär

Skärmbild som visar tillverkare Espressif Inc.

M Mr L skrev:
Kollar jag mitt så står det såhär

[bild]
Ja, det kan stämma. Du kan ju döpa om den så du vet vad det är för en enhet fram över.
Lås IP nummer så att den alltid har samma och sen fixera den till den AP som är närmast.

K kongolasse skrev:
Ja, det kan stämma. Du kan ju döpa om den så du vet vad det är för en enhet fram över.
Lås IP nummer så att den alltid har samma och sen fixera den till den AP som är närmast.
Jo min är både reserverad till io och döpt.

M Mr L skrev:
Jo min är både reserverad till io och döpt.
Ok, Har du fixerat den till en speciell AP?

K kongolasse skrev:
Ok, Har du fixerat den till en speciell AP?
Nej. Har inte haft några problem med att den tappar så inte behövt vidta den åtgärden.

• Gilla
kongolasse
  • Laddar…
Såg att LK har en nylanserad app, som verkar ha funnits med ett tag.

Lyckas inte lägga till mitt wifi i Cubicsecure i den, men i Quandify går det utmärkt.

Så lösenordet borde vara ok? Står inga specialtecken, har ett ! men det funkar ju i Quandify... nån annan som testat?

Tekniker Tekniker skrev:
Såg att LK har en nylanserad app, som verkar ha funnits med ett tag.

Lyckas inte lägga till mitt wifi i Cubicsecure i den, men i Quandify går det utmärkt.

Så lösenordet borde vara ok? Står inga specialtecken, har ett ! men det funkar ju i Quandify... nån annan som testat?
Vilken router använder du?

L Lundabon skrev:
Vilken router använder du?
Unifi UDM SE

• Gilla
Bengt65
  • Laddar…
Tekniker Tekniker skrev:
Unifi UDM SE
switch o accesspunkt med Unifi?

L Lundabon skrev:
switch o accesspunkt med Unifi?
Ja precis.

Som sagt. Enheten går att lägga till i Quandify-appen men inte i LK-appen.

Tekniker Tekniker skrev:
Ja precis.

Som sagt. Enheten går att lägga till i Quandify-appen men inte i LK-appen.
Kör princip samma. Funkar hos mig. Inga speiella inställningar gjorda.
Hade först en d-link accesspunkt som strulade så lade över på unifi 6, kör på deras iot kanal.

L Lundabon skrev:
Kör princip samma. Funkar hos mig. Inga speiella inställningar gjorda.
Hade först en d-link accesspunkt som strulade så lade över på unifi 6, kör på deras iot kanal.
Hur är ditt lösenord uppbyggt? LK säger inga specialtecken, i deras exempel så är ”!” Inte ett specialtecken men kanske är det?

Jag har stor bokstav, liten bokstav, siffror samt ! Totalt 11 tecken.

OXYD
Marknaden är lite tråkig på godkända vattenfelbrytare. De är dyra och verkar ha varierande problem.
Men en fråga till er.
1/ Antar all data laddas upp till LKs egna servrar dvs man kollar inte i realtid mot enheten, så man behöver inte vara inom samma wifi för at nå enheten?
2/Kan man dela konto med någn annan så de kan kvittera larm och se flödeshistorik?

OXYD OXYD skrev:
Marknaden är lite tråkig på godkända vattenfelbrytare. De är dyra och verkar ha varierande problem.
Men en fråga till er.
1/ Antar all data laddas upp till LKs egna servrar dvs man kollar inte i realtid mot enheten, så man behöver inte vara inom samma wifi för at nå enheten?
Så har jag tolkat det. Jag kan stänga av vattnet och kvittera larm på exempelvis jobbet eller på resande fot.
Måste dock ha el för att fungera o wifitäckning på enheten för att avläsa.
OXYD OXYD skrev:
2/Kan man dela konto med någn annan så de kan kvittera larm och se flödeshistorik?
Min partner är inbjuden i appen o kan kvittera larm, stänga av vattnet o se flödeshistorik precis som jag jag (ägaren).

Jag betalade 7200kr för cubicsecure inklusive installation efter rot ni i mars iår.
La till 3st cubikdetektorer á 468kr/st efter att använt Bauhaus prigaranti.

Blev billigare än grannens vattenläcka åtminstone o ger viss trygghet. Men visst den är ytterligare ett moment när vi ska vattna eller bada, då stänger vi av övervakningen i x antal minuter, så går egentligen smidigt:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.