Richard_F Richard_F skrev:
Jag har min vattenfelsbrytare ca 6 m från närmsta accesspunkt men med 4 betonghålstensväggar mellan.
Håller med om att den laddar sjukt segt i historiken men har aldrig tappat uppkopplingen.

Är det någon som har integrerat den i HA?
Har noll problem med att den laddar segt. Hur rapp som helst. Efter jag satte en AP i samma rum så håller den sig stabil.

Kör Unifi, iPhone och Quandify -appen

• Gilla
Bengt65
  • Laddar…
Bor man i egen villa är det förnuftigt att alltid stänga av huvudkranen för vatten när man lämnar sitt hus, då behöver man inte trixa med olika produkter och appar och skit som man ändå inte kan lita fullt ut på.
Tycker man att det är besvärligt att varje gång stänga av vattnet när man lämnar bostaden, så kan man om man inte har tummen mitt i handen fixa detta automatiskt.
Avstängd huvudkran inget vatten rinner ut

B Bengt65 skrev:
Hur långt har du till wifi nätverket?
Vad ment du med hur långt? Jag har en AP per våningsplan och inga problem med signalstyrkan. Kör unifi i hela huset.

Tekniker Tekniker skrev:
Använder du LKs app eller Quandify?

Idag är en nödvändig funktion inte bara hårdvaran utan även appen och gränssnitten som man arbetar mot. Det spelar inte så stor roll hur bra hårdvaran är om mjukvaran gör den svårarbetad. Min svåger köpte en lika dan och den kopplar bort sig hela tiden även för honom.

Att inte kunna starta vattnet eller få notis om att den stängt av gör hela produkten svåranvänd. Inte så kul att guida frugan i huset per telefon hur hon ska öppna luckor och leta för att starta vattnet igen mitt i matlagningen etc.
Jag kör LKs app. Inte testat den andra.

Man jag har inte haft problem att starta scener vid bevattning tex.

Jag har min vattenfelsbrytare ca 6 m från närmsta accesspunkt men med 4 betonghålstensväggar mellan.
Håller med om att den laddar sjukt segt i historiken men har aldrig tappat uppkopplingen.

Inte integrerat med HA men vet att det jobbas på en lösning.

Skulle vilja få integration till larmet. LKs WSS hade ingångsmodul med integration till larm.

Tekniker Tekniker skrev:
Har noll problem med att den laddar segt. Hur rapp som helst. Efter jag satte en AP i samma rum så håller den sig stabil.

Kör Unifi, iPhone och Quandify -appen
Kan man koppla Quandify-app till LK CubicSecure?

• Gilla
Bengt65
  • Laddar…

Historiken sitter inte i enheten utan i server så det ska ju inte bero på wi-fi, avstånd eller annat. Det är bara att servern laddar segt.

L Lundabon skrev:
Kan man koppla Quandify-app till LK CubicSecure?
Ja dom har ett etablerat samarbete.

Tekniker Tekniker skrev:
Ja dom har ett etablerat samarbete.
Är Quandify snabbare än LK? Och har du samma funktioner i övrigt?

M Mr L skrev:
Är Quandify snabbare än LK? Och har du samma funktioner i övrigt?
Funktionerna vet jag inget om i Quandify, men det jag förstått är att LK back-end baseras på Quandify, så är väl möjligen aningen snabbare om den inte ska passer LKs app, men annars är det nog precis samma kapacitet.

L Lundabon skrev:
Funktionerna vet jag inget om i Quandify, men det jag förstått är att LK back-end baseras på Quandify, så är väl möjligen aningen snabbare om den inte ska passer LKs app, men annars är det nog precis samma kapacitet.
LK köpte in sig i Quandify för några år sen. LKs Cubic secure ser ut exakt likdan som Quandifys så det är väldigt troligt att LK bara har brandat den. Jag skulle vara förvånad om LK har eget backend och inte bara möjligen har en tenant eller liknande i Quandifys backened. Därav att båda apparna verkar funka.

Ekonomiskt är jag tveksam till att appar är gratis i all oändlighet för en hårdvara som bara kostar 5 tkr. Det kostar en bra slant per år att drifta och utveckla backend och appar.

Det är väl min erfarenhet oxå eftersatt testat lite olika lösningar. Väldigt ofta skapar man en app så man är konkurrenskraftig och kan möta efterfrågan. Ganska snabbt så är det så att de uppdateringar som kommer i bästa fall löser eventuella buggar men sällan nya funktioner och då har jag testat Thermia Online, Danfoss Link, Danfoss Ally, LK, Gardena, Yale mfl.

Jag tittar på den här, och står och väger mot installation. Samtidigt är jag obotligt lättretad när det gäller bristfällig implementering. En app som fungerar när den vill och laddar långsamt kan snabbt bli frustrerande för min del.

Men... Är det någon som kör integrationen mot Homey? Fungerar den likadant? (Trög uppdatering).

Tack på förhand!

Tekniker Tekniker skrev:
Jag har problem med att den kopplar ner sig och upp sig. Kanske blir bättre med en separat AP i det rummet. LK verkar inte ha tänkt på detta, finns varken lyckor med plastsida eller externa antenner.
Hej, om du har flera AP så kanske det kan hjälpa att "låsa" enheten till just en AP.
Jag har haft enheter som hoppar mellan två olika APs. Efter att ha fixerat enheten till just en speciell AP så har det fungerat toppen.

K kongolasse skrev:
Hej, om du har flera AP så kanske det kan hjälpa att "låsa" enheten till just en AP.
Jag har haft enheter som hoppar mellan två olika APs. Efter att ha fixerat enheten till just en speciell AP så har det fungerat toppen.
Har svårt att hitta vad LK heter? Dom verkar ju ha något kinesiskt generiskt chip så heter inte direkt LK i consollen. 😫

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.