2 918 läst ·
24 svar
3k läst
24 svar
vattenfall publicerar bild på hempul;)
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Jo, det är ju en sak, men att lägga ut hela sin livsbakgrund, med bilder också, på sin företagssida... Haha Ja, vad ska man säga... Finnar.mr.Ola skrev:
(Tack för att du länkade! Var kul.)
//Patrik
ja jukka är verkligen en speciell man verkar det som, jag kan bara inte låta bli att skratta åt detta:

sen stämmer ju inte riktigt detta:
låter typ som om han har behörighet att döda...
sen stämmer ju inte riktigt detta:
är ju då elprylarna började bli säkra, 40-tal och äldre är dock brandfara om det inte är genomgånget..
sorry, men även förläggning av värmekabel är beh. krävande...
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 261 inlägg
Om man sätter så få klammer att kabeln knappt hänger uppe (t ex uppe till vänster om brytaren) så kan man väl diskutera om det faktiskt är en fast installation/förläggning? Och att använda en EKK som "anslutningskabel" är väl knappast tillåtet? Dvs den bryter mot en massa andra krav på en icke-fast installation.elmont skrev:
Diskutera gärna, jag spånar bara fritt här.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Jag kanske missar något, men jag ser ingen EKK som fungerar som anslutningkabel.lars_stefan_axelsson skrev:Om man sätter så få klammer att kabeln knappt hänger uppe (t ex uppe till vänster om brytaren) så kan man väl diskutera om det faktiskt är en fast installation/förläggning? Och att använda en EKK som "anslutningskabel" är väl knappast tillåtet? Dvs den bryter mot en massa andra krav på en icke-fast installation.
Diskutera gärna, jag spånar bara fritt här.
//Patrik
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 261 inlägg
Nej, det var jag som skrev illa. Jag menar bara att om det *inte* är en fast installation så måste det vara motsatsen. Och då är den olaglig då med, eftersom den i så fall är utförd med fel material på fel sätt. Man kan alltså inte komma undan med att hävda att det bara är en dåligt spikad skarvsladd mao.Patrik_Hed skrev:
Ja, att installationen inte är föreskriftsenligt utförd är väl konstaterat, och inte bara på ett sätt.
Hallå! Ingen som jobbar eller har kontakter inom Vattenfall här? Men det kanske känns skämmigt nu..
Hallå! Ingen som jobbar eller har kontakter inom Vattenfall här? Men det kanske känns skämmigt nu..
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Finns det ingen här som jobbar som installatör på Vattenfall? 
//Patrik
//Patrik
Jag jobbar på Vattenfall, men jag skämms inte. Förmodligen är det web-folket som har hittat en "bra" bild, att de inte har kompetens att bedömma hur en el-installation ser ut är inget märkligt. Men det är inte ett bra val av bild för det...snaggletooth skrev:
Bilden kanske är till för att man ska kontakta folk som kan el ? Borde ju ifs stå att bilden är ett exempel hur det ej ska se ut.
Jobbar med på vattenfall och tycker den anläggningen är otroligt fin mot vad man brukar se i stugorna ;-)
Jobbar med på vattenfall och tycker den anläggningen är otroligt fin mot vad man brukar se i stugorna ;-)
Redigerat:
Klicka här för att svara