Ja är det en behörig elektriker som gjort den installationen så har då i alla fall 99% av alla hemmapulare jag känner inget att skämmas över... :D

Ja, den var inte vacker, men det säger väl mer om vilka som ansvarar för innehållet på web-siten, Vattenfall borde kanske borde överväga att organisera om lite där...:)

Ja, vem vet. Det kanske behövs en behörig elektriker (AB(L) borde väl räcka) till det med... :D

Men vad är det för fel på den anläggningen, det är väl vattenfalls standard på den, lr.

Protte

prototypen skrev:
Men vad är det för fel på den anläggningen, det är väl vattenfalls standard på den, lr.

Protte
nja, jag vågar nog påstå att vattenfalls blankledningar från 40-talet i byn håller högre standard.
iaf. så ser det inte ut som ett halvfärdigt hafsverk som på bilden.

electrocuted skrev:
visst osar det hempul lång väg om den bilden:o
Det måste vara deras egna elektriker som har varit i farten,
för så slarviga hempulare finns det inte. :D

Stiligt klamrat!:D

Ja, men vart är det som inte följer föreskrifterna, ok det är fult men ???????????????

Om man nu då ska vara riktigt petnoga så finns det eller har funnits med i vissa tillverkares monteringsanvisningar, att man maximalt får föra in 2 kablar i strömställare. (Det verkar vara en kron på bilden, och jag räknar till 3 kablar, men jag kan ju ha fel) :)

Edit: Och med tanke på hur clipsen sitter så lär det vara hemmapul, och det lär väl också vara olagligt har jag hört, men det förstås, jag kan ju ha fel där också ;)

Redigerat:
:eek: SHIT, då gäller ju inte försäkringen! :D

mr.Ola skrev:
Kolla förbi på www.jukkas-elteknik.se
Haha, vilken hejare! :D Bilden på VVB som han installerat, den minns jag funnit upp här på forumet förut.

//Patrik

Ja, det är en riktig klassiker, har varit med här förr, men lockar fortfarande till lika många asgarv som tidigare :D

snaggletooth skrev:
Ja, det är en riktig klassiker, har varit med här förr, men lockar fortfarande till lika många asgarv som tidigare :D
Haha, det är så roligt att han förklarar varför han startat firma i Sverige också - "på kärlek i 2005".

//Patrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.