4 224 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Vattenburen golvvärme
Enligt LIP ska det vara 10mm över elslinga och 15mm över slang.
Spara det skriftliga svaret (om det var skriftligt) tillsammans med övrig dokumentation av badrummet.
Mailade de igen för att få förtydligande:
--------------------------------------------------------------------------------
Hej!
Jag kontaktade er via telefon i början av Mars för att få reda på hur mycket flytspackel det behövs över slingorna när man har 16mm vattenburen golvvärmeslang.
Svaret jag fick var 1 cm över slingorna, är det något ni kan bekräfta via mail så jag har det på papper också?
Mvh
Daniel
--------------------------------------------------------------------------------
Hej
När det gäller golvvärmeslang ska du lägga ett
armeringnät på ca 3 mm äver slangen sen ca 10 mm över nätet
så det blir ca 15 mm
Vänlig Hälsning
Claes Bylin
Tel +46705370600
Tråkigt att jag följde tipset om att lägga armeringsnätet under slangarna iaf då, då blev det inte enligt LIP rekomendationer. Får som sagt hoppas att det håller.
Hej!
Jag kontaktade er via telefon i början av Mars för att få reda på hur mycket flytspackel det behövs över slingorna när man har 16mm vattenburen golvvärmeslang.
Svaret jag fick var 1 cm över slingorna, är det något ni kan bekräfta via mail så jag har det på papper också?
Mvh
Daniel
Hej
När det gäller golvvärmeslang ska du lägga ett
armeringnät på ca 3 mm äver slangen sen ca 10 mm över nätet
så det blir ca 15 mm
Vänlig Hälsning
Claes Bylin
Tel +46705370600
Tråkigt att jag följde tipset om att lägga armeringsnätet under slangarna iaf då, då blev det inte enligt LIP rekomendationer. Får som sagt hoppas att det håller.
Klicka här för att svara