Har du provat att plocka bort styrdonet? Kan vara fel på det eller att ventilen under fastnat i intryckt läge.
 
J
H hellgun skrev:
Har du provat att plocka bort styrdonet? Kan vara fel på det eller att ventilen under fastnat i intryckt läge.
Ja jag hade av det en timme ungefär. Slingan blev inte varm, ej heller tilloppet.
 
T
Stäng alla andra slingor som någon påpekat upptill , ha den slingan som inte fungerar helt öppen.
Ta en trasa och linda runt den nedersta slingan på centralen som inte cirkulerar , öppna muttern som håller slangen inklämd i centralen, du behöver bara lossa på den några varv, så den börjar pysa ut luft ,sedan kommer det vatten av trycket du har i systemet, men på så sätt trycker du runt vattnet i bara den slingan, får ut ev luftfickor, fyll sedan på via pannan så bar blir rätt igen.
 
J
Efter lite pyssel tror jag nu att problemet är löst. Luftade golvvärme slingan, en del luft men inga mängder. Luftade även själva pumpen där det i en av avluftningsventilerna pös ut rejält mycket luft.
Efter detta har både tilloppet och slingan blivit varm och det har blivit varmt och skönt i rummet!
Tack så mycket för all hjälp!!
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.