Efter ett längre samtal med med en person på Kakeldaxgruppen har jag ändrat mig. Tror jag. Det här var hans rekomendation. 22 mm golvspånskiva, primer, armeringsnät, inspacklad 12 mm golvvärmeslang, tätskikt och klinker. Överlägsen effekt på golvvärmen med det systemet enligt honom.
Synpunkter?

säkert ett bra alt. och bra effekt.
kolla bara med spackeltillv. innan du börjar

I tidigare trådar verkar det vara en hel del som kört med 22mm spårad spånskiva + spackel.
Precis som nino undrat i den här tråden undrar jag om det verkligen är godkänt av någon leverantör?

Är i samma situation som trådstartaren, vill ha så låg bygghöjd som möjligt. Mitt bjälklag är cc600, dock med kortlingar på cc300 utan plats att fälla ner golvvärmerören i bjälklaget. Badrummet är ca 4 kvm stort

Till detta vill jag köra en unidrain väggnära brunn, där deras monteringssats för spånskiva+spackel möjliggör 22mm spånskiva + 16mm flytspackel (38mm totalt).

Känner att jag har svårt att få till en lösning med vattenburen golvvärme och unidrainlösningen utan att "skarva" och låtsas att 22mm spårad golvvärmeskiva är detsamma som 22mm golvspånskiva. Att limma två våtrumsskivor ovanpå spånskivan (som Uponor rekommenderar) skulle innebära att flytspackling enligt Unidrains instruktioner inte kan göras.

Någon som har något tips?
Golvvärmeleverantören i övriga huset är Uponor och jag föredrar att ha samma tillverkare så det är deras dimensioner på golvvärmerör som är möjliga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.