Min shuntgrupp ser ut som bilden här..
Är det någon som vet hur den röda skruven uppe i högra hörnet ska vara, inne eller ute? Och vad gör den?

Hälsningar
Daniel
 
  • Shuntgrupp med mässingsfördelare, rör, termostat och en röd skruv i översta högra hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Utan att vara helt säker så är den en som bestämmer hur mycket eller lite av värmen som ska komma in i fördelare dvs hur mycket som cirkpump suger in från "värmen in". Vad han ska stå på måste testas fram beroende på hur varmt du kör ut på systemet å hur varm golvvärmen måste vara för att få komfortabel temp i hus.
 
V Vector skrev:
Utan att vara helt säker så är den en som bestämmer hur mycket eller lite av värmen som ska komma in i fördelare dvs hur mycket som cirkpump suger in från "värmen in". Vad han ska stå på måste testas fram beroende på hur varmt du kör ut på systemet å hur varm golvvärmen måste vara för att få komfortabel temp i hus.

Okej, jag får testa mig fram!
Fick för mig att det har något med reglerventilen för returflödet att göra men den sitter ju på tillflödet.

När jag har haft den stängd under en lång tid så får jag upp samma temp på denna termometer på shunten som framledningen är inställd på men ändå inte önskvärd värme i huset men nu när jag öppnade denna så sjönk tempen ca 3 grader.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.