1 098 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
vattenburen golvvärme i badrum
hej, håller på färdigställa badrummet och har kommit till läget att installera golvvärmeslangen 12mm LK fick med dubbelhäftande skenor som ska klistras på spånskivan.
Skall spånskivan primas innan jag klistrar dit skenorna? med vad?
vart skall armeringen vara under eller över slangen? eller behövs det ens?
ska jag göra remsor av golvgips som jag skruvar mellan slangen och limmar för att minska mängden flytspackel?
vilken ordning ska jag göra detta på?
kommer bli våtrumsmatta inte klinkers när det är klart.
Skall spånskivan primas innan jag klistrar dit skenorna? med vad?
vart skall armeringen vara under eller över slangen? eller behövs det ens?
ska jag göra remsor av golvgips som jag skruvar mellan slangen och limmar för att minska mängden flytspackel?
vilken ordning ska jag göra detta på?
kommer bli våtrumsmatta inte klinkers när det är klart.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Jag satte armeringen först och sedan slang&skenor men det hade varit smidigare att sätta skenorna först och armeringen överst då det blev rätt knöligt när man skruvar fast de mjuka plastskenorna på armeringen. Vet dock inte om det är ok att ha armeringen överst. Prima ska du göra, jag gjorde de när allt var på plats vilket var lite osmidigt. Fick tips av Nino här på forumet att prima spånskivan innan och sedan om det går för lång tid till flytspacklingen att duscha på primer med en blomspruta. Ska du flytspackla inom ett dygn efter primningen är det ju inga problem.
Fäst armeringsnätet först på spånskivan, kasta sedan den dubbelhäftande skenan och fäst golvvärmeslangen med vanliga buntband direkt i armeringsnätet!
MEN, eftersom du ska ha plastmatta så behövs inte armeringsnätet och då kan du fästa dom dubbelhäftande skenorna direkt på spånskivan, glöm inte att prima.
MEN, eftersom du ska ha plastmatta så behövs inte armeringsnätet och då kan du fästa dom dubbelhäftande skenorna direkt på spånskivan, glöm inte att prima.
Klicka här för att svara