Tänkte göra ett snabbt jobb av våran gästtoalett men gick lite bet.

Tidigare satt en bockad rörbit med klämringsanslutning och någon annan form av anslutning mot kulventilen (ser ut som på bild). Det sitter 15mm rör med en T-koppling, klämring, på kallvattnet där denna bockade rörbit anslöts tidigare.

Känd VVS firma föreslog vanlig anslutningsslang istället med packning, hade med mig nuvarande rörbit enligt bild. Får inte detta tätt alls. Packningen (fiber) kryper liksom in i rören på bägge sidorna.

Känns inte alls rätt eller gjorde jag något galet? drar för hårt?

• IMG_20260630_234832600.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
N Nilsson44 skrev:
Känd VVS firma föreslog vanlig anslutningsslang istället
Varför inte. Det skall fungera.
N Nilsson44 skrev:
Tidigare satt en bockad rörbit
Men enklast är väl att återmontera den som satt där innan

O O skrev:
Varför inte. Det skall fungera.

Men enklast är väl att återmontera den som satt där innan
Hade den passat hade jag givetvis inte suttit här, mitt i fotbollen, och skrivit inlägg. Den är för kort och passar inte tyvärr 👌

Men tack för ditt inlägg!

N Nilsson44 skrev:
Hade den passat hade jag givetvis inte suttit här, mitt i fotbollen, och skrivit inlägg. Den är för kort och passar inte tyvärr 👌
Det framgick inte av ditt inlägg. Sorry.
Inte heller vad det är du försöker ansluta med nu. En slang? Oavsett skulle det vara till hjälp om du visade bild på det frågan gäller. Istället för något som inte passar.
N Nilsson44 skrev:
Känns inte alls rätt eller gjorde jag något galet?
Svårt att svara på utan att veta mer.
N Nilsson44 skrev:
drar för hårt?
Kanske, men som sagt utan att veta hur hårt du dragit går det inte att svara på det.
Dra max du kan för hand. Plus max 1/2 varv till och testa om det håller tätt. Är det inte tätt drar man till det blir tätt. Lyckas inte det har man fel grejor. Eller felaktiga grejor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.