Hallå byggahus!

Ska snart dra igång renoveringen av ett badrum och hoppas kunna få svar på hur man kan lösa dragningen av vattnet.

Badrummet ser ut enligt följande.

Badrum (1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Toalett och handfat är tänkt att vara kvar på samma plats som tidigare medan golvbrunnen flyttas till det nedre högra hörnet då det skall bli dusch istället för badkar.

Väggen i nederkant ovan ser ut så här.

Badrum (5).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alla väggar är betong förutom den på bilden ovan som är gips.

Hur löser man dragningen/kopplingen av vattnet på bästa sett?
Att ha inkommande/utgående vattenledningar nere vid golvet i en dusch är ju inte så bra
Finns det några godkända lösningar för skarvning av vattenrör i vägg?
 
Redigerat:
Avloppet till handfat ska helst komma ur vägg.

Kan du inte dra i golvet innan du flyter? Sedan låta det komma ut ur väggen med en vinkel

Så gjorde jag, fungerade bra, jag valde prisol, men man kan ju använda RiR också
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.