Planerar för pool samt attefallshus. Kommer ha ”maskinrum” till poolen i attefallaren (separat ingång). Slår mig nu att det borde gå att kombinera så att luft/vattenpumpen som ska värma poolen också värmer attefallaren. Funkar det? Vilken modell ska man ha på pumpen i så fall? Tacksam för alla former av inspel.

Tänkte du cirkulera poolvattnet i golvvärmen då? Eller någon form av värmeväxlare?

Edit. Min bergvärmepump kan man få en tillsats för att värma poolen.

F
A afjonsson skrev:
Planerar för pool samt attefallshus. Kommer ha ”maskinrum” till poolen i attefallaren (separat ingång). Slår mig nu att det borde gå att kombinera så att luft/vattenpumpen som ska värma poolen också värmer attefallaren. Funkar det? Vilken modell ska man ha på pumpen i så fall? Tacksam för alla former av inspel.
Kör separata pumpar säger jag, antagligen billigare, driftsäkrare och mer effektivt. Har poolpumpen ens avfrostning? Tror inte vår har det, dvs du kan bara köra den sommartid. Hur är det med varmvattnet till huset?

A afjonsson skrev:
Tvärtom, LVVP som värmer Attefallaren borde kunna värma poolvattnet med rätt tillbehör

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.