N Nino92 skrev:
Har inte fått några tips mer än att jag ska kolla om utedrlen snurrar vilket sen gjort.
1) Har du säkerställt att varmvatten inte läcker? (Exempelvis en läckande tank som gör att varmvatten rinner i en brunn som är direkt under och därför inte märks tydligt för dig)

2) Verifierat att den faktiskt dragit så många kWh som du tror? Dvs, även sett det även på din elförbrukning och inte bara på pumpen så du vet att det inte bara är någon givare som visar fel värde på pumpen, men att den faktiskt inte dragit så mycket i verkligheten

3) Stängt av elpatronen i pumpens inställningar och sett om förbrukningen markant sjunker så vi kan se om det är något fel på den som gör att den kickar igång felaktigt.

4) Blev det någon skillnad när du stängde av läget som visade blixten, enligt snabb googling ska det läget betyda att varmvatten värms utan pumpfunktion, dvs av elpatron.

• Älska
H-Thomasson
  • Laddar…
N Nino92 skrev:
Har inte fått några tips mer än att jag ska kolla om utedrlen snurrar vilket sen gjort.
Tycker man skall har en P1 mätare. Har hjälpte mig mycket att får förståelse och ordning på el förbrukningen. Då kan man i realtid se, vad som hände. Köra lite tester och så vidare

På elleverantörens hemsida kan man loggar in och se, när elförbrukningen har hänt. Kan också ger än hänvisning.

• Gilla
JSten
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.