I båda stuprören som är på varsin gavel så svämmar vattnet över varje gång det regnar. längre ner på röret så grenar det ut sig mot vad jag tror är ett rör som går ut mot brunnen som är på gatan.( Se skiss på bild)
Har försökt med vattenslang att se om det går att spola rent. Tror det är att det är massa lera i röret som går ut mot gatan. Vet ej hur jag ska göra för att få rent det för kan ju vara flera meter. Ska man ringa kommunen o se om dom kan göra något eller ska man göra något själv?